Ayurvedski rituali, ki vam bodo pomagali dvigniti razpoloženje in uživati v hladnih jesenskih dneh

jesen, ayurveda, radostno v jesen, jesenski nasveti, joga, meditacije

Obožujem ayurvedske čaje, še posebej v jeseni, saj imam občutek, da me njihova sestava zagreje, nežno pocartlja in zaziba v prijetno razpoloženje. Verjamem, da se tudi vi radi počutite dobro v svoji koži, zato sem poiskala sem različne rituale, ki nas bodo v jeseni podprli, nam dvignili razpoloženje in okrepili imunski sistem.

O Ayurvedi sem že večkrat slišala, pobližje sem jo pa spoznala na potovanju po Šrilanki. Takoj sem jo vzljubila, saj mi predstavlja vez z naravnimi ritmi življenja.

Ayurveda in doše

Ayurveda je 5000 let star sistem holističnega zdravljenja.Ta starodavna veda predpostavlja, da je vse, kar obstaja, sestavljeno iz petih elementov: etra, zraka, ognja, zemlje in vode. Ti elementi se združujejo v pare, ki tvorijo doše, te pa so dinamične sile, ki oblikujejo vesolje. Vata doša je kombinacija zraka in etra, Pitta doša je kombinacija ognja in vode, Kapha doša pa je kombinacija zemlje in vode.

“Ayur pomeni življenje, veda pomeni znanje”

Oseba ima ponavadi eno prevladujočo došo in eno manj dominantno (npr. Pitta-Vata ali Kapha-Pitta). Obstajajo pa tudi posamezniki, ki imajo značilnosti vseh treh doš. Zaradi neravnovesij v došah lahko pride do bolezni in zato je tako pomembno ohraniti ravnovesje doš.

Ayurveda in joga se štejeta za sestrske znanosti, saj sta del večje, Vedske modrosti. Tradicionalna modrost Ayurvede je lahko izredno orodje za zdravljenje, saj izboljša učinke joge in meditacije, prinaša ravnovesje v življenje in spodbuja povezavo med umom in telesom.

Jesen

Je po Ayurvedi Vata obdobje. Začenja se hladnejše vreme, drevesa se obdajo v rdeče rjave barve, narava se pripravlja na zimsko spanje. Manj je svetlobe in energije se umirijo. Na doša energije se da vplivati s spremembo prehrane, življenjskega stila in negovanja sebe, tako se lahko izjemno dobro prilagodimo na zunanje spremembe. Življenjski slog je še kako pomemben. Jeseni si je potrebno vzeti več časa zase, se umiriti, meditirati, se povezati z naravo in se izpostavljati sončnim žarkom.

Če upoštevamo Ayurvedske principe, bomo uravnovesili zunanje vplive Vate tako, da se bomo obdali z ljubečimi ljudmi ali živalmi, se toplo oblačili, uporabljali negovalna olja, uživali hrano, ki greje, se prizemljili in upočasnili tempo življenja.

jesen, ayurveda, meditacije, nasveti jeseni

5 Ayurvedskih nasvetov za boljše počutje to jesen

Obstaja ogromno nasvetov, Odločila sem za teh pet, ki se mi zdijo, da nekako zaokrožijo celoto telesa, duha in okolja:

Jejte toplo in kuhano hrano.

Jesen je čas, ko se je dobro izogibati sveži in hladni hrani. Uživajte hrano, ki je bogata s proteini, ima malo višji delež zdravih maščob in uporabljajte začimbe, ki bodo hrano in vas dodatno zagrele. Te so ingver, poper, janež, bazilika, kardamon, kumina, česen, cimet, peteršilj, rožmarin, kurkuma…

Jejte več obar, juh in jedi na žlico, da vzdržujete notranjo vlago. Za zajtrk se poslužujte ovsene kaše, tapioke, sladkega riža.., vsi ti so idealni za ta letni čas. Kosila obogatite z juhami, obarami, kuhano ali poparjeno zelenjavo. Izberite lokalno pridelane buče, korenje, rdečo peso, čebulo, čilije in sladek krompir. Če jeste meso, je to najboljši letni čas zanj. Zvečer izredno dobro prija piščančja juha ali pečen losos. Če ne jeste mesa, pojejte zvečer lečino juho ali kakšno zelenjavno obaro s čičeriko. Uživajte tudi oreščke in semena. Izogibajte se hladni hrani, surovi zelenjavi, kot tudi grenkim, pikantnim in trpkim okusom. Dobro je tudi zmanjšati vnos hrane, ki suši in hladi. To so sveži brokoli, zelje, cvetača, krompir, fižol, proso in suho sadje. Če jeste kaj od tega, poskrbite, da so dobro toplotno obdelani, za izboljšavo pa dodajte ghee ali maslo.
Morda se vam bo zdelo, da imate jeseni večji apetit, kar je popolnoma normalno. Vendar pazite, da sledite svojemu prebavnemu sistemu in ne toliko svoji želji po hrani. Sedaj je pravi čas za monodieto, kot metodo za čiščenje. Vata čas ni primeren za postenje, saj potrebuje konstantno hranilno podporo.

Sprememba življenjskega sloga

Vzpostavite dnevno rutino. Vsak dan se ob istem času prebujajte, telovadite, jejte, pojdite spat… Zbujajte se zgodaj in občutite umirjen občutek jutranjega miru in svežino energije. To je tudi najboljši čas za meditacijo. Prebudite telo z nežno jogo ali pilatesom, nato še meditirajte, da se uravnovesite. Negujte svoje telo in več časa posvečajte samo-masaži. V tem obobju se več družite. pojdite v družbo, smejte se in veselite.
Zvečer bodite v postelji ob 22h, da bo imelo telo dovolj časa za počitek.

masaža, ayurveda, meditacije, jesen

Osebna nega

Vsak dan se ljubeče zmasirajte. Sedaj je najboljše za uporabo sezamovo ali mandljevo olje. Če se da, ga pred uporabo zagrejte. Sezamovo olje preprečuje izhlapevanje vlage iz kože in koža bo prožnejša ter mehkejša. Poslužite se vlažilcev zraka in večkrat si privoščite obisk turške savne. Uporabljajte vlažilne serume za obraz, da bo koža sijoča in mehka na dotik.
Oblačite se v jesenske barve – rumeno, rdečo, oranžno in belo – in imejte na sebi dovolj plasti oblačil, da vas ne bo zazeblo. Kadar greste ven na hladno, si zaščitite dlani in ušesa. Izogibajte se klimam, prepihom, glasnim zvokom, agresivni glasbi, pretiranim spolnim aktivnostim in hitri vožnji. Bodite nežni do sebe.

Meditirajte

Meditacija vzdržuje zdrav um in stabilno psihično stanje posameznika. Hladni dnevi nas še dodatno zbližajo z našo notranjostjo, nas povežejo z dušo. Tako kot se narava umiri in gre v stanje hibernacije, tako se tudi mi umirimo in se povežemo s seboj. Raziskujte sebe v tišini. Dovolite si biti povezani s seboj, slišati svoje misli in občutiti občutke. Predelajte stvari, ki jih odlašate in odložite bremena. Med meditacijo se pokrijte z odejo, da vas ne bo zazeblo

Bodite pozitivni

Znanost komaj sedaj začenja razumevati pomen pozitivne naravnanosti v življenju. Negativne misli vodijo v bolezni, medtem ko pozitivne izboljšujejo imunski sistem. Mnogo lažje (in tudi bolj zabavno) je biti sproščen, sočuten, prijazen, nežen in odpuščajoč. Vsi imamo svoje temne ure, še posebej pozimi in okoli večjih družinskih praznikov. Kadar čutite, da vam upada volja in zapadete v malodušje – vzemite robec, nanj nakapljajte nekaj kapljic eteričnega olja sivke, limone ali bergamotke in naredite dober vdih skozi nos, da vam predrami vse čute.
Pojdite v družbo veselih ljudi. Poglejte komedijo, preberite kakšno zabavno knjigo. Vzdržujte pozitivno naravnanost svojim misli. Kadar se smejete z ljudmi, ki so vam blizu, vas to še dodatno poveže in vzbuja v vas prijetne občutke.

Upam, da ste našli kaj uporabnega zase. Jaz zagotovo sem. Že nekako po naravni poti mi ob hladnejših dneh prijajo jedi na žlico, gomolji in topla hrana. Telo ve, kaj potrebuje, samo kaj, ko ga zmeraj ne poslušamo. Všeč mi je tudi ideja o dnevni samomasaži, čeprav bolj prija, kadar te zmasira nekdo drug. Tudi to lahko vključimo v redno prakso in se ob masaži sprostimo.

Bodite zdravi, radostni in delite svoje žarke svetlobe z drugimi ljudmi. Skupaj lahko naredimo zemljo svetlo in lepo.

 

 

P.S.: Predloge sem izbrala po pregledu različnih ayurvedskih spletnih strani, najbolj sem se oprla na naslednje:

https://www.samasati.com/5-ayurvedic-tips-stay-balanced-fall/

https://www.banyanbotanicals.com/info/ayurvedic-living/living-ayurveda/seasonal-guides/autumn-guide/

https://kripalu.org/resources/six-ayurvedic-tips-staying-healthy-fall