Bolezen – so res krivi virusi ali preobremenjenost, stres?

meditacija in pregorelost

Danes sem razmišljala koliko ljudi okrog mene je že zbolelo. Stranke, prijateljice, jaz pa se še kar držim pokonci, kot da imam pod posteljo skritega Getafix-a, ki mi kuha magične napoje – saj ste gledali Asterixa, seveda ste.
Morda imam tu in tam kak slabši dan, ko telo potrebuje počitek za regeneracijo, vendar takšne dneve imamo vsi vsake toliko, odvisno od tega koliko smo aktivni (sem ne štejem samo fizične aktivnosti, temveč vsako delovanje, ki vpreže telo – tudi miselno delo, ki nas prevečkrat vrže v stanje stresa).

Tuhtam kaj delam drugače, da sem zdrava. Ne spomnim se, kdaj sem nazadnje zbolela za gripo ali angino ali čem takšnim. Nekaj zagotovo doprinese zdrava prehrana, pripravljena doma, iz lokalnih sestavin, po možnosti ekološke pridelave. Vendar je to le majhen delček zdravja.

Trudim se omiliti stres, kolikor se le da. Tudi notranjega kritika sem že precej zajezila – saj ga poznate – kako si lahko to rekla, zakaj si spet pojedla košček čokolade, če pa veš da redi; joj, pa daj pusti ta mozolj na bradi – seveda ga ne in potem 5 minut samokritike kako sem lahko to dopustila in da bi morala biti močnejša itd itd. Modra prepoznate kaj od tega, zagotovo pa imate svoje notranje monologe, ki niso v vaše najvišje dobro.

Torej – kako popeljati življenje na višjo raven? Pa ne samo zato, ker je to fajn in je moderno, temveč predvsem iz tega vidika, da nas ne sesuje, da ostanemo zdravi in produktivni tudi takrat, ko so vsi okrog nas bolni.

Devet smernic za boljše zdravje in dobro počutje

Ugotovila sem, da je kar nekaj smernic, ki, če se jih vsaj v 50% držite, vam bodo zagotovo pomagale:

  1. Jejte pravo hrano – to je hrana, ki jo sami pripravite (ali vam jo kdo drug, če ne kuhate radi). Naj bo sveža, z dosti zelenjave, pestra, jejte to, kar se sedaj da dobiti pri nas – gomoljno kolerabo, zelje, radič, zeleno, krompir, zunaj vzrejene živali, črno redkev, kivije, jabolka… Če vsake toliko pojeste kak kokos ali spijete coca-colo in s tem potešite svoje čustveno telo, ne bo konec sveta (dokler ni to na meniju 24/7).
  2. Ne se obremenjevat z mnenji drugih. Veste, da daste vse od sebe (če pa ne, pa tudi to veste in pač sprejmite posledice) in da se zmeraj učite. Vsi delamo napake, kdaj kaj narobe sklepamo, naredimo hitro potezo, ki se nam zdi v danem trenutku najboljša, potem pa vidimo, da bi lahko znali bolje igrati šah. Jbg, tako pač je. Preko napak rastemo in postajamo boljši. In kot poje Robbie – ‘’Nisem moje napake in Bog ve, da sem jih naredil kar precej.‘’ Pojdite naprej, naučite se, priznajte jih in jih ne pometajte pod preprogo, ker nikdar ne veste kdaj se bodo priplazile ven.
  3. Pazite na svoje misli. V glavi imamo nenehen tok, ne tok, cel plaz misli, ki neusmiljeno drvijo in odnesejo vse, kar smo uspeli dobrega zgraditi. Moje se včasih tako zavozlajo, da jih niti Aleksander Veliki ne bi razvozlal s svojim mečem. Zakaj se je zdaj to zgodilo, kako lahko, kaj zdaj, bla bla bla… z meditacijo se začnete počasi zavedati tega toka – tudi v vsakdanjem življenju. Če ne veste kako meditirati, se lahko obrnete name, meditacija ni nujno to, da sedete v kot zjutraj in zvečer, zaprete oči in ste mirni kot skala.zabica
  4. Stres – ja kaj bi brez njega? Tako smo se že navadili nanj, da ga več ne opazimo in se nas tiho in neopazno polašča. Poznate tisti eksperiment z žabami – če daš žabo v vrelo vodo, bo odskočila in se rešila – če jo pa daš v hladno vodo in počasi segrevaš, potem ne zazna nevarnosti in se skuha do smrti. Tako je z nami – prosim, opazite stres v katerem ste in ukrenite nekaj. Naj vas to ne vodi v izgorelost oziroma ‘’burnout’’, kot radi rečejo Američani.
  5. Gibanje! Ja, saj vem. Ampak, ko pridem domov iz službe in potem otroci, mož in razmetana hiša, potem res ne najdem energije za karkoli. Poznate to? Gibanje ni samo trening 2-3x zvečer. Je tudi hoja, vstajanje iz stola vsakih 15 minut, ker potrebujete nekaj iz drugega konca pisarne, je sprehod, pot v službo ali šolo, je parkiranje na zunanjem robu parkirišča in nošenje vrečk iz trgovine do avta. Ne olajšajte si vsakega koraka, saj to škoduje vašemu telesu. Počasi se boste navadili, noge se bodo okrepile in precej bolje se boste počutili. P.s.: zvečer pa le pojdite na tisti trening, po njem se boste mnogo bolje počutili.
  6. Jejte dovolj. Če ste neprestano utrujeni in izmozgani se prepričajte, da zaužijete dovolj kalorij. Prazna vreča ne stoji pokonci. Jejte pa dobro hrano, kot je že napisano v prvi točki in ne hranite svojih emocij.
  7. Pojdite vsak dan vsaj malo ven. Nadihajte se svežega zraka, izpostavite svojo prelepo kožo soncu in se povežite z naravo. Energija narave je zdravilna, vsrkajte jo.
  8. Imejte se radi. Cenite se. Jaz mojim strankam nenehno govorim, naj si vsak dan povedo, da se imajo radi. Sami sebe. Kadar se cenimo, spoštujemo sami sebe in posledično nismo odvisni od pohval in potrditev zunanjega sveta. Prav tako vas kakšna kritika ne bo potolkla in vam odvzela še tistega delčka energije, ki ste ga uspeli obdržati. Super ste takšni kot ste. Sprejmite se, dovolj ste. Vsem ne morete biti všeč. Jaz sem imela kar dolgo s tem težavo. Vsem sem hotela biti všeč, ker če komu nisem bila, je to pomenilo da nisem ok, da nisem dovolj. Sedaj je drugače. Vem, da sem OK in sprejmem, da sem drugačna, vendar sem še zmeraj dovolj in vem kaj znam in česa ne. Nisem strokovnjak na vseh področjih življenja in ni me sram tega priznati. Se tudi kdaj zmotim in kaj narobe rečem. Pa kaj, svet se še zmeraj vrti, jaz pa še naprej diham.
  9. Bodite hvaležni. Za svoj obstoj, za ljudi, ki jih imate radi in oni vas, za hrano, zrak in sonce. Za streho nad glavo in računalnik ali telefon, da lahko to sedaj berete. Za svoj um, za svoje izjemno telo. Energija hvaležnosti je tista, ki zdravi. Jaz sem se navadila, da v majhen blokec vsak dan napišem za kaj sem ta dan hvaležna. Včasih so to materialne stvari, v veliki večini pa majhne stvari, ki jih marsikdo sploh ne bi opazil, mi pa prinesejo nasmešek na obraz. Včasih je to prelepo jutro, drugič igranje s psom v snegu, naslednjič topel objem, ki me pričaka vsakič, ko pridem domov. In kadar imam slab dan in mi gre vse narobe – prelistam ta blokec in vidim da imam pravzaprav super življenje.

Osebnostna rast

Zelo malo je potrebno, da črnemu pogledu na življenje dodate barve. Nimam univerzalnega recepta, lahko pa vam pri tem pomagam. Je pa to vsakodnevno delo na sebi in ni lahko.
Včasih poslušam ljudi, ki govorijo, da je popolnoma brez smisla imeti coach-a ali iti na kakšno delavnico, motivacijo ali vodeno meditacijo. Ker te drži nekaj dni, potem je pa spet vse po starem. Takrat jih rada vprašam: ‘’Se vsak dan umiješ?’’ in me pogledajo kot da sem padla z drevesa. ‘’Ja seveda’’.
Razumete? To je VAŠ osebni razvoj. Ni dovolj da greste 1x na leto na delavnico ali da preberete knjigo, ko greste na dopust, pa še takrat samo tiste dele, ki so vam všeč, one, ko pa zahtevajo akcijo, pa izpustite, ker naenkrat nimate več časa.

Tako kot vsak dan jemo, pijemo, spimo, se umivamo, dihamo, tako se moramo tudi razvijati. Delati na sebi, se zalotiti kadar imamo negativne misli in jih utišati. Le tako boste imeli mirno življenje, polno energije in zdravja. Jaz stremim k temu in vsak dan delam na tem. Ne vsega, ker imam službo in opravke, ki jih pač moram naredit, se pa znam zalotiti, kadar se misli začnejo pritoževat ali pa me želijo speljati na temno stran. Takrat sem kot Master Yoda in jih odsekam s svojim miselnim mečem in posadim na njihovo mesto nekaj pozitivnega.

Pazite nase in ne hodite po poti izgorelosti. Ne bodite kot žabe, ki se počasi kuhajo. Vi imate moč, da nekaj spremenite. Če ne veste kako, me kontaktirajte in našli bomo rešitev, ki je vam pisana na kožo.

dodajmo življenju barve