Burnout in majhne skrivnosti, kako se mu izogniti

burnout

Skrivnost, kako se izogniti burnout-u ali po naše izgorelosti

Letos so v WHO končno uradno priznali burnout (izgorelost) kot zdravstveno stanje. To je pomemben napredek v priznanju, da izgoreli ljudje niste šibki, niti sami, v kolikor ste že tam ali se še za las držite na robu prepada.

Večina ljudi jemlje burnout kot nekaj normalnega. Nekaj, kar se zgodi, kadar želiš narediti kariero ali uspešno peljati družinske obveznosti in vse težke projekte v službi. Verjamejo, da iz tega ni rešitve in da tako pač je.

Vedite da:

  1. Izgorelost NI diploma, ki jo prejmete za dobro opravljeno delo! Poznamo mnoge “tekmovalce”, ki med seboj tekmujejo v tem, kako malo so spali, koliko ur dodatnega dela so opravili in koliko stresa prenesejo. Kot da je kronični stres postal statusni simbol in izgorelost medalja. Če nisi izgorel, nisi dovolj delal.
    To enostavno ni način življenja.
  2. Burnout vas nauči nemoči
    Izgorelost spremljajo obdobja depresije, anksioznosti in dvoma vase. Kadar se vrtite v tem krogu, točno veste, kako vas bo naslednji krog izčrpal in vam odvzel moč. To v vas vzbuja občutke nemoči, ki jih s časoma prisvojite in postanejo navada.

V veliki meri doživijo burnout perfekcionisti in tisti, ki imajo notranjo potrebo po delu. Kako se prepoznati?
– Kadar ni vse narejeno v popolnosti, se ne počutite dobro.
– Tudi, kadar počivate, vas glas znotraj vas sili, da morate delati.
– Če ne delate, ste (v svojih mislih) leni in sami sebi nesprejemljivi.

S takšnimi lastnostmi ste najboljši delavci, saj je zmeraj vse narejeno idealno in v roku, niste pa najboljša družba sebi in svojemu zdravju.

Skrivnost, ki se je bo potrebno naučiti je, kako se začeti počasi prepuščati trenutku

Verjetno je, da ta stavek zelo nasprotuje vašemu prepričanju. Mnogo mojih strank je mnenja, da si zaslužijo počitek in (ali) nagrado komaj, ko dokončajo letni ali celo pet letni plan. Lahko se sprostijo, ko bodo zgradili hišo in uredili okolico; ko bodo dokončali projekt, na katerem delajo že mesece in mu ni videti konca…

Mnogi so mnenja, da si ne zaslužijo nagrade, dokler ne dosežejo nekega ultra velikega cilja, ki je skoraj tako nedosegljiv kot čaša nesmrtnosti.

izgorelost

Resnica je, da nas lahko samo-obdaritev navdihne in dodatno motivira za delo. Nagrada ne pomeni, da si kupite novo Diorjevo obleko ali greste vsak dan na kos čokoladne torte s kepico sladoleda in kupom smetane.

Dovolj je, da naredite nekaj dobrega zase, kar vašim možganom sporoči, da ste na dobri poti in občutite zadovoljstvo. S tem imate občutek, da imate stvari pod nadzorom in se vsaj malo znebite psihičnega bremena stresa ali časovne stiske. 

Vašim možganom z nagrado sporočate, da se splača potruditi in dobro opraviti delo, saj ste nato nagrajeni. Tako boste lažje opravljali svoje dnevne naloge in se prebili skozi projekte, ki jih imate – celi in brez prekomerne izčrpanosti.

Vsi smo ujetniki svojih navad in priučene discipline. Dobro je, da znamo biti sami sebi avtoriteta in dokončamo to, česar smo se lotili, saj drugače ne bi ničesar dosegli v življenju.
Je pa dobro vedeti, da je disciplina lahko zelo ozek, kot tudi širok pojem. Kadar se malo prepustite življenju, vas to še ne naredi lenega ali neproduktivnega. S tem si napolnite baterije, da lažje in kvalitetnejše delate. In to z veseljem.

Resnica je, da kadar si sproti ne polnite baterij, jih boste izpraznili. In veste kaj se zgodi, kadar popolnoma izpraznite akumulator v avtu. Včasih ga je potrebno menjati, ker se več ne da napolniti. Želite živeti takšno življenje?

Zavestno izvajanje “prepuščanja”

#1. Dremež

popoldanski dremež je pravi blagor, s katerim osvežite miselne procese. Lahko ga uporabite kot ločnico med službenimi in domačimi obveznostmi. Nastavite si budilko, da ne spite več kot 30 minut, saj boste po več spanja “mačkasti” .

#2. Podarite si prost dan (uro, dve)

s tem mislim tudi miselno prost dan. Odmislite službo, projekte, prihodnje korake v svoji karieri, načrtovanje vsebine o kateri boste pisali ali govorili… Četudi bo to ena ura ali dve, bodite z mislimi tam, doživite svoj prosti čas tudi v svoji glavi.

#3. Gibajte se

gibanje daje telesu energijo in svežino. Začnite postopoma in počasi stopnjujte nivo aktivnosti. Morda vam bo sprva težko, vendar boste kmalu začeli pogrešati aktivno življenje. Med telefonskim razgovorom se vstanite in hodite po pisarni ali povabite poslovnega partnerja na sprehod namesto na kavo v sosednji bife. Bodite kreativni najdite načine za gibanje.

#4. Privoščite si nekaj izven svoje rutine

pojdite na razvajanje. Masaža, savna, nega obraza, morda posebna večerja ali kino. Uživajte z vsemi svojimi čuti in se prepustite občutku brezdelja. Vsaj za tisto eno uro. Misli, ki vas silijo v delovanje dajte na snooze in samo uživajte. Nato lahko greste dalje početi to, kar mora biti dokončano v čim krajšem možnem času. Spočiti in zadovoljni, da ste imeli vsaj nekaj časa zase.

#5. Dihajte

pisala sem že o dihalni tehniki HA – uporabite jo za osvežitev misli in telesa. Lahko jo izvajate na poti do toalete in nazaj. Dovolj je, če jo izvedete trikrat, toliko, da svoje telo predihate in napolnite s kisikom.
Vsaka dihalna tehnika bo izvrstno delovala na vas – le spomnite se nanjo in jo izvedite.

Čas neprestano teče in včasih ga je nekaj potrebno nameniti za dobro počutje, če želimo uspešno zaključiti delo, ki je še pred nami. Jaz imam občasno še zmeraj slabo vest zaradi dremeža, ki si ga privoščim po kosilu, vendar vem, da me čaka še toliko obveznosti, ki jih bom bolje izpeljala, v kolikor si bom podarila teh 15-20 minut za regeneracijo.
Kadar ga zaradi preveč obveznosti izpustim, se mi to kasneje pozna na učinkovitosti.

Vse, o čemer sem pisala, so majhne skrivnosti, ki vam lahko povrnejo kvaliteto življenja. Naučite se uživati v njih. Privoščite si majhne radosti, zaradi katerih bo naporno delo manj naporno in raje ga boste opravili.

Telo potrebuje regeneracijo in s temi majhnimi darili v obliki časa, zabave, gibanja (če ne preraste v tekmovalne aktivnosti), dihanja mu to omogočite. Tako se boste izognili izgorelosti, saj si boste svoje “baterije” redno polnili.

Kakšna je vaša izkušnja izgorelosti? Hodite po robu ali si znate obnoviti svoje zaloge dragocene energije? Vesela bom vašega odziva in upam, da se uspešno držite daleč proč od izgorelosti.

VIR:
WHO recognises burn-out as medical condition

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja