Čuječnost v skodelici kave ali čaja

čuječno pitje kave, čuječno pitje čaja, meditacije, vodene meditacije, čuječnost, vdihni.si

Večina nas misli, da obvladujemo svoj čas, svojo pozornost in miselno naravnanost. Mislimo, da sami ustvarjamo svoje odločitve, resnica pa je, da smo v 95% na avtopilotu. Naše odločitve, reakcije in tudi misli, so skupek navad in priučenih reakcij na dogodke. To sidramo od prvega dne, ko smo prišli na ta svet.

Kadar se odločimo, da bomo malo upočasnili in se posvetili samo eni stvari, ugotovimo, da nas um poskuša zapeljati vstran. Izvrstno uporablja mnogo različnih motilcev. Od misli na pretekle dogodke, do nujnosti pregleda socialnih omrežij, mailov, novic… Um dela to, kar misli da je najbolje za nas.

In kadar se želimo res osredotočiti na samo eno stvar – morda ugotovimo, kako malo kontrole imamo nad svojimi mislimi.

Um ima svoja pota

Medtem, ko se osredotočamo na samo eno stvar hkrati (na primer na pitje čaja ali kave, na hojo ali na pomivanje posode), vidimo, kako nam začne begati um. S ponavljanjem momenta čuječnosti krepimo pozornost in zmožnost daljšega ter globljega osredotočanja.

Čuječnost pomeni, da opazujemo svoje počutje, čustva in misli. Samo opazujemo jih. Zaznavamo. Brez sodb, brez oznak, brez predsodkov in kritik. Opazujemo in nadaljujemo s početjem. Čuječno pitje kave (čaja) pomeni, da okušamo, vonjamo tekočino, čutimo skodelico tukaj in sedaj. To so trenutki sedanjosti. Za trenutek dovolimo svojemu analitičnemu umu počitek.

Mnoge odločitve delamo iz navade. Dodamo 2 žlički sladkorja, kar tako, čeprav bi lahko dodali manj ali nič. Ali kavo (čaj) zlijemo vase in odhitimo naprej ali jo okusimo in uživamo v njej? Niti se ne zavedamo, kako ujeti smo v ritem vsakdana. Poskusimo naslednjič popiti skodelico kave ali čaja z zavedanjem.

Čuječno pitje kave (čaja)

Z čuječnostjo in meditiranjem lahko začnemo počasi, preko ponavljajočih se dnevnih opravil. Na primer z umivanjem zob, oblačenjem, prhanjem ali pitjem jutranje kave ali čaja.

Važno je, da ste z vsemi čutili tukaj in sedaj.

  1. Zavestno vzamite posodico, kjer boste zavreli vodo. Opazujte, kako vanjo nalivate vodo in bodite z mislimi pri kuhanju kave (čaja). Zaznajte vonj, ko se kava (čaj) dotakne vode in se zmeša v njej. Zaznajte občutke, ki jih ta vonj vzbudi v vas.
  2. Bodite pozorni kako natakate kavo (čaj) v skodelico in kako jo nesete na mesto, kjer jo boste zaužili. Bodite pozorni na vsak gib. S katero roko primete skodelico, katera noga vas odrine iz stoječega položaja, na kakšen način se premikate do mize.
  3. Opazujte ali zavestno sladkate kavo (čaj) in se še preden vsujete sladkor vanjo vprašajte, ali res potrebujete toliko sladkorja in ali to naredite podzavestno, iz navade. Enako se vprašajte, če dodate mleko.
  4. Medtem ko držite skodelico v roki opazujte njeno vsebino. Zaznajte vonj, toploto, občutke, ki se v vas porajajo. Bodite resnično prisotni teh nekaj minut.
  5. Naredite prvi požirek. Zadržite tekočino v ustih in jo okusite. Kaj začutite? So samo okusi, ali ste zaznali povezavo s kakšnim preteklim dogodkom? Kaj čutite? Katere okuse vse zaznate? Bodite v mislih pri okušanju, vonjanju in občutenju.
  6. Vam misli kam hitijo? Vas želijo speljati iz zavestnega pitja? Katere misli so to? Kaj vam sporočajo? Oglejte si jih, zaznajte jih in se vrnite k zavestnem okušanju kave. Misli so kot majhni otroci, ki zahtevajo našo pozornost. Če jim je ne damo, postanejo vedno bolj moteči. Zato jih poglejte, brez obsojanj, kritik ali analiziranja, ter nadaljujte s čuječnostjo pitja kave ali čaja.
  7. Kako hitro ste naredili požirek? Ste uživali v njem ali je zdrknil po grlu? Zavedajte se vsakega požirka. Dajte si čas in uživajte. Misli preusmerite na toploto skodelice, na okus, na vonj.
  8. Zaznajte spremembo v teži skodelice, ko kavo ali čaj že skoraj spijete. Ste si vzeli čas ali ste popili vsebino v nekaj požirkih? Se je spremenila temperatura vsebine? Kaj vse se je še spremenilo? Morda vaše počutje? Zaznavanje okolice?
  9. Zahvalite se sami sebi za to izkušnjo. V mislih se zahvalite že v naprej za dan, ki je pred vami in povabite vanj prijetne dogodke, ki vas bodo podprli v vaši rasti.

Pitje kave, čaja ali česa drugega imamo v navadi in spada k jutranjim ritualom. Tako, kot se ne zavedamo, da smo popili jutranjo skodelico kave, tako se ne zavedamo poti do službe, svojega dela, kuhanja, branja knjige, itd.
Naš um nas neprestano polni z mislimi. Nekatere so plodne, druge so same sebi namen. Zelo pomembno je, da se začnemo zavedati svojih misli. Le tako se lahko spremenimo na bolje. S tem da eno stvar tisoč krat ponovimo, jo zasidramo in spravimo v podzavest. Začnimo danes. Bodimo čuječi nekaj trenutkov na dan. Jutri nam bo šlo že lažje. Pojutrišnjem še lažje. Počasi spreminjajmo svoj svet na bolje…

Pomagajte si s treningi čuječnosti:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja