Prenesite prakso čuječnosti v delovno okolje za boljše počutje

čuječnost na delvonem mestu, vdihni.si

Meditiranje je super navada, vendar kako prenesti njene pozitivne učinke v delovno okolje?

Kjerkoli delate – naj bo to doma, v korporaciji, v majhnem podjetju – obstaja velika verjetnost, da ste vsake toliko – morda celo nenehno podvrženi stresu. Skoraj nemogoče je biti popolnoma brez stresa v delovnem okolju.

Slovenskih podatkov nisem našla, po ameriških podatkih* je razvidno, da je ljudem največji vzrok stresa ravno delovno okolje:

65% zaposlenih je na svojem delovnem mestu pod stresom, skoraj polovico od teh potrebuje pomoč, da se naučijo kako premagati stres in 42% jih je mnenja, da tudi njihovi sodelavci potrebujejo pomoč.

Prakticiranje čuječnosti lahko pomaga omiliti ta stres in to je izjemno dobra novica. Čuječnost je zavedanje sedanjega trenutka. Kadar se zavedate svojih misli, lahko bolje odreagirate, izberete pravilno strategijo oziroma sprejmete najboljšo odločitev. To je v poslu izjemno pomembno – da razmišljate s trezno glavo in se ne vrtite v hrčkovem kolesu enih in istih misli.

Kateri stres je dober in kateri ne?

Morda ste med tistimi, ki dobite raketni pogon, kadar se približuje rok za dokončanje naloge in jo ravno pilite do konca. Takšen stres je dober, saj poveča vaš nivo produktivnosti.

Kadar je pa stres čustven in je ob samem psihičnem pritisku prisotnih še 1000 misli tipa – jaz tega ne zmorem; odpustili me bodo; ne mara me in mi daje nemogoče roke za izvedbo projekta; nikogar nimam, na kogar se lahko zanesem;… in se ob tem slabo počutite, potem ta stres ni dober, saj zamegli vaš razum.

Kadar je stres močen in podkrepljen z negativnimi čustvenimi stanji, se izklopi center za logično razmišljanje in deluje še samo vaš odzivni, čustveni sistem. V tem polju nastajajo napake. Odločate se na podlagi čustvenih odzivov in priučenih strategij, namesto da bi jasno razmislili in ukrepali.

V teh primerih se je dobro umiriti, zadihati, poslušajte kakšno kratko meditacijo za umiritev stresa, da boste lahko dobro funkcionirali. Kako si pomagati?

#1. Ukrepajte, ne reagirajte

Ko se začnete zavedati, da reagirate iz nezavednega dela sebe, se ustavite in zadihajte. Privoščite si nekaj umirjenih vdihov in izdihov. Opazovanje diha vam bo pomagalo, da ostanete mirni, osredotočeni in bolj prisotni. Predlagam, da to počnete večkrat dnevno, da preprečite zdrs v nezavedno vedenje.

#2. Med dnevne naloge dodajte minutke čuječnosti

Naj vaš dan vsebuje minute čuječnosti. Lahko se odločite, da si boste privoščili minutko čuječnosti na vsaki dve uri. To je čas, ko zaprete oči in se osredotočite nase. Na svoje dihanje ali na zvoke, ki jih slišite, na nekaj, kar se lahko osredotočate. To je lahko tudi gledanje v plamen sveče ali zavestno opazovanje rastlin, ki jih imate v pisarni.

Ti majhni čuječi premori naredijo ogromno razliko v počutju in dojemanju okolice. Prestavite se iz stresnega delovanja možganov v mirnejšo, skoraj hipnotično stanje in resetirate svoj umski vrvež. Minutke čuječnosti so lahko tudi sprehod do toalete brez telefona v zavedanju vsakega koraka ali treniranje usmerjenega dihanja v dvigalu.

#3. Pospravite telefon

Kadar ste pred pomembno nalogo, ste na sestanku ali pišete pomemben mail  – odstranite telefon, dajte ga v predal ali na polico, kjer ga ne vidite. Telefon je vir nenehnih motenj. Zaradi tega ga dajte na mesto, kjer ga ne boste videli in ga uporabite samo, kadar ga zares potrebujete. Za klice.

Opazujte se, kolikokrat imate željo, da bi segli po telefonu samo da bi kaj pogledali, kadar je varno zpospravljen v predalu.
To nenehno preverjanje moti vašo pozornost in težko se resno posvetite nalogi, ki je pred vami.

#4. Zavedajte se svojih prehranjevalnih navad

Zavestno hranjenje je vir sijočega zdravja. Ne samo, da se boste znebili odvečnih kilogramov, tudi pazili boste, da jeste zdravo in okusno hrano.

Pred malico si podarite minutko časa in se v mislih pripravite na obrok. Poglejte hrano, ki jo boste pojedli. Zaznajte kako je bila narejena in kakšne sestavine vsebuje. So dobre za vas? Ob prvem grižljaju zaznajte teksturo, okus hrane. Počasi žvečite in se zavedajte, da jeste. Poslušajte zvoke žvečenja hrane. Podarite si čas za hrano in uživajte v njej. Če ne uživate, si za jutri pripravite nekaj, v čemer boste uživali in bo dobro za vas.

#5. Ustvarite majhne rituale

Preden greste v pisarno oziroma začnete z delom, si privoščite 5 minut za samorefleksijo. Zaznajte kako se počutite, katere misli vam hitijo po umu, kakšno je vaše dihanje… Naredite hiter pregled telesa in opazujte ali se kje pojavlja kakšna napetost. Brez obsojanja začnite v tisti predel telesa pošiljati dih. Ta enak ritual ponovite po službi in kadar je res pestro tudi med samim delovnim časom.

#6. Uporabljajte vseh svojih pet čutov

Uporaba vseh petih kanalov zaznavanja lahko naredi popolno spremembo v zavedanju in zaznavanju sveta okoli vas. Vaši čuti nenehno sprejemajo signale iz okolja, pa če se tega zavedate ali ne. Medtem, ko se povežete z vsakim kanalom posebej, bodite osredotočeni na svoj dih in se sidrajte v sedanji trenutek. Ustavite se in poglejte tudi tisto, česar običajno ne vidite – ples senc na stenah, pozibavanje listov na drevesih… Nato preusmerite pozornost na zvoke – na tiste bližnje in na bolj oddaljene. Nekaj časa se igrajte z njimi, nato preusmerite pozornost na čutenje – kako čutite oblačila na koži, kakšen je pritisk vaših nog na podlago, zadnjice na stolu… začutite občutek zraka na koži in če ste zunaj, začutite veter ali sonce ali dežne kapljice. Tudi vonj kave ali mehek občutek tipkovnice pod prsti vas lahko zasidra v sedanji trenutek in vam pomaga, da dan preživite z zavedanjem.

#7. Uporabljajte dnevnik hvaležnosti

Predlagam vam, da si ob svojih dnevnih nalogah pustite nekaj prostora za pisanje misli hvaležnosti. Dnevno zapišite vsaj tri. S tem boste imeli ob vseh nalogah in opravilih občutek izpopolnitve, saj boste videli, da imate vsak dan ogromno pozitivnih trenutkov, ki jih lahko zapišete.

Izberite si eno izmed tehnik in jo vpeljite v svoj službeni vsakdan. Morda boste želeli kar vse naenkrat. Predlagam vam, da postopoma povečujete zavedanje — ne boste verjeli kakšno razliko boste občutili konec dneva. Bolj boste spočiti, imeli boste več energije in počutje bo boljše.

VIR:
*https://www.stress.org/workplace-stress

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja