Čuječnost med treningom? Kako to dosežem?

čuječnost in vadba

Jaz se že skoraj dve desetletji ukvarjam s pilatesom in svojim strankam poskušam približati čuječnost med treningom. Biti v mislih s telesom je najlepše darilo, ki si ga lahko poklonite. Poskusite in verjamem, da boste navdušeni. Večina mojih strank je.

Za ogromno ljudi je trening še zmeraj sredstvo za dosego nečesa. Morda je to lepša oblika telesa, zdravje, kondicija, dobro počutje po njem…

Kadar postane trening monoton in nezanimiv, ker je postal rutina, nam zna zmanjkati zanj motivacije in hitro prenehamo.

Čuječnost med treningom vas bo obvarovala pred poškodbami in še bolje se boste počutili med samo vadbo. Čuječe gibanje pomeni, da se zavedate svojih gibov, pozicije telesa, pomena pravilnega dihanja med izvedbo vaj — v bistvu celega sebe.

Zavestno gibanje bo izboljšalo kvaliteto vadbe, karkoli pač počnete. Naj bo to tekanje, pilates ali joga, fitnes ali odbojka. Mnogi profesionalni športniki si za doseganje boljših rezultatov pomagajo z meditacijo in iz prve roke vam povem, da pomaga. Trening postane bolj oseben, ste v stiku s svojim telesom in prej zaznate kateri položaji vam ne ustrezajo in najdete zase primernejše, da postanete še boljši.

Osredotočite se na izvedbo

Medtem, ko začnete izvajati prvo vajo (ali se poženete v tek), opazujte svoje telo. Ste poravnani ali sključeni? So stopala na tleh v pravilni legi? Kje so ramena?

čuječnost izvedba vaje

Razmišljanje o pravilni legi telesa vas bo rešilo marsikatere poškodbe zaradi nepravilne drže.

Kadar začnete izvajati gib se v mislih opazujte – je izvedba pravilna ali je potrebna kakšna mikrosprememba? Te mikrospremembe so izjemno pomembne in so včasih tista pika na i, zaradi katere naredite napredek ali na.

Vzpostavite pravilen ritem dihanja

Opazujte svoje dihanje in začnite dihati podporno. Podporno dihanje pomeni, da kadar telo potrebuje podporo pri določeni izvedbi, takrat izdihnete. Oziroma povedano malo bolj po domače – vsakič, kadar naredite napor, izdihnite, stisnite trebušne mišice in pomagajte telesu pri pravilni izvedbi in vzpostavitvi dihalnega vzorca.

Ne boste verjeli, kakšno razliko lahko naredi dihanje, kadar se ga zavedate in ga zavestno uporabite.

Pri teku naj bo ritem dihanja usklajen s koraki. Dva koraka vdih, dva izdih (ali kakšen tempo vam ustreza). Kadar hodite v gore – ko se v mislih osredotočite na dihanje, vam postane mnogo lažje.

Meditirajte med raztezanjem

Raztezanje je lahko statično ali dinamično in dobro ju je kombinirati. Upam, da ga redno izvajate – gibčno telo je zdravo telo. Medtem, ko ste v razteznem položaju se opazujte. Dihajte čimbolj globoko, če se le da s trebušno prepono.

V mislih se vprašajte zelo enostavno vprašanje – Kako se sedaj počutim?” Odložite mentalne predstave o tem, kako bi se naj, temveč se samo povežite s telesom. Opazujte kateri del raztezanja vam povzroča največ preglavic in vztrajajte. Dihajte, štejte, opazujte telo. V kolikor vam kakšen položaj bolj paše, bodite še nekaj trenutkov tam. Posebej bodite vztrajni tam, kjer čutite nelagodje – preveč zakrčene mišice in jih nežno, z občutkom sprostite.

V mislih lahko pošljete na tisto mesto zavedanje in samo dihajte. Z ratezanjem boste še dolgo zdravi in telo vam bo bolje služilo.

Med gibanjem se zavedajte okolice. Odložite telefon in se poglobite vase, v občutenje telesa. Bodite prisotni. Hitro boste začeli opažati spremembe. Kadar ste utrujeni in izmučeni, boste to prej zaznali in takrat prilagodite trening. Izberite regenerativno izvedbo in se kasneje spočijte, preden preforsirate telo in morate zaradi neposlušanja sebe ostati naslednja dva tedna doma, ker ste si pretegnili kakšno mišico. Preventiva je zmeraj boljša kot kurativa 😉

Meni je postalo čuječe gibanje praksa in želim si, da bi ga poznala že prej, ko sem bila še v profesionalnih vodah, saj bi si prihranila marsikatero poškodbo.

Naslednjič, ko boste na treningu, se spomnite na ta zapis in bodite — čuječi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja