Deepak Chopra: Kako se izviti službenim skrbem v treh korakih

deepak chopra, stres, meditacija

Se v službi kdaj razjezite ali ste razočarani? V teh trenutkih ste najverjetneje v neskladju s svojimi vrednotami ali prepričanji.

Cilji in potrebe, ki jih imamo, nas neprestano potiskajo naprej in nas motivirajo tako v službenem kot zasebnem življenju.
Kadar nas v službi ocenjujejo, zna to ustvariti velik stres, ki vpliva na celotno življenjsko sfero, še posebej, kadar dobimo negativno oceno ali ocena ni v skladu z našimi pričakovanji. Ti težki trenutki so znaki, da je potrebno nekaj narediti – spremeniti miselno naravnanost in (ali) usmeritev.

Jeza in nezadovoljstvo sta znak kršenja vaših vrednot ali prepričanj.

Na srečo obstaja enostavna metoda, s katero se lažje spoprimete s stvarmi na katere nimate vpliva in se osredotočite na tiste, na katere imate vpliv – na vaše delo. Kadar se naučite miselnega odklopa in znate izpustiti stresne misli ter se od njih čustveno oddaljiti, boste začeli opažati, da postajate bolj uspešni.

Tukaj je metoda treh korakov za odmik od dela:

Prvi korak: Zapišite svoje cilje in želje

Naredite si spisek svojih želja, ciljev in nalog. Medtem, ko jih zapisujete, se lahko spomnite svojih nedokončanih in že pozabljenih novoletnih zaobljub. Nato poglejte svoje službene naloge in cilje. Se ta dva seznama kakorkoli prepletata?

Velika verjetnost je, da ste si skozi leto zadali osebne cilje, ki se prepletajo s službenimi. Se pa velikokrat dogaja, da počnemo določene stvari brez da o njih razmišljamo in si jih morda niti več ne želimo. Počasi začno obveznosti prevzemati kontrolo nad našimi željami, mislimi in dejanji. Poskrbite, da si vzamete čas za aktivnosti, ki so vam pomembne in vas vodijo do ciljev.

Drugi korak: Spustite kontrolo

Vdihnite, zaprite oči in si predstavljajte tisti službeni cilj, ki si ga najbolj želite. Morda je nova zadolžitev ali nova pozicija. Zadržite to idejo / sliko v mislih. Izdihnite. Medtem ko izdihujete, si predstavljajte, kako izdihujete ta cilj oziroma željo.

Ta proces bo v vas sprostil napetosti in stres. Obenem vam bo pomagal uvideti, da so vaši cilji plod človeškega uma. Tako enostavno, kot se na neko idejo ali misel navežete, tako enostavno se lahko od nje oddaljite oziroma odmaknete. Z odmikom, sprejmete svet takšen, kot v resnici je. To pomeni, da ne poskušate nadzirati in vplivati na stvari ali dogodke, temveč opazujete, kako se svet okrog vas odziva in obnaša.

Korak tri: Poglejte večjo sliko

Opuščanje službenih ciljev ni nujno najboljša ideja. Službo želite obdržati kjub občasnim izzivom.
Ta vaja odmika vas spodbudi, da vidite večjo sliko. Pridobili boste več vpogleda v situacijo in videli boste dlje. Prepoznali boste, kateri koraki so potrebni, da dosežete tiste bolj oddaljene cilje. Kaj je še pomembneje, kadar vidite večjo sliko, takrat se ne jezite toliko zaradi majhnih, nepomembnih stvari. Svoj plan lahko zmeraj popravite ali naredite novega – takšnega, ki vam bo bolje služil.

Bodite naravnani za premike naprej. Delujte v smeri napredka, vendar se manj oprijemajte željenega končnega rezultata. Pustite se presenetiti – morda dosežete drugačen, še boljši rezultat. Bodite vztrajni in izbirajte tista dejanja, ki vas pomaknejo naprej.

Povzeto po CNBC