Depresija? Jo kdaj občutite?

meditacija depresija gibanje

“Osnovni okvir, v katerem nastaja čustvo depresivnosti je “temeljna izguba“. Depresivno čustvo je nekakšna žalost za samim seboj oziroma za lastnim bistvom, ki je za zmeraj izgubljeno.“
Dr. Zoran Milivojevič, Emocije

Človek, ki je v depresiji, nima moči, niti volje do sprememb, do življenja. Zdi se mu, da ni nič vreden in da je vse, kar se mu godi, njegova krivda. Človek, ki se znajde v depresiji, potrebuje pomoč, da ponovno osvesti svojo lastno vrednost in vrednost življenja. Pri tem izvrstno pomagajo razne terapije, nekaj pa lahko naredite tudi sami.
Čuječa meditacija je v mnogih študijah dokazana, da zmanjšuje depresivne občutke, zmanjšuje anksioznost in povečuje zadovoljstvo in voljo do življenja.

Depresija & meditiranje

Moje mnenje je, da potrebuje človek, ki ga obhajajo depresivna čustva, tako gibanje, kot prakso meditiranja. Gibanje pospeši izločanje endorfinov, ki nam dajejo občutek zadovoljstva in kadar jih imamo dosti v obtoku, celo evforije.

Zanimalo me je, ali obstajajo kakšne raziskave, kjer so združili meditacijo z gibanjem. Raziskav samo z meditacijo je veliko in skoraj vse kažejo, da meditiranje izboljšuje počutje ter povečuje zavedanje sebe in svoje lastne vrednosti.

Študije?

Skoraj sem že obupala, ko sem našla študijo, ki je bila objavljena 2016 v Translational Psychiatry volume 6, page e726 (2016) doi:10.1038/tp.2015.225 z naslovom MAP usposabljanje: kombiniranje meditacije in aerobne vadbe zmanjšuje depresijo in ruminiranje*, hkrati pa povečuje sinhronizirano aktivnost možganov.

Mentalno in fizično usposabljanje (MAP) je nova klinična intervencija, ki združuje duševno usposabljanje z meditacijo in gibanjem – z aerobno vadbo.
Intervencija je bila združek iz nevroznanstvenih študij, ki kažejo, da usposabljanje MAP poveča nevrogenezo pri odraslih možganih. Vsaka seja je sestavljena iz 30 minut meditacije z osredotočeno pozornostjo (čuječnost) in 30 minut z aerobno vadbo z zmerno intenzivnostjo. Petinštirideset udeležencev je zaključilo 8-tedensko intervencijo, ki je sestavljala dve seji na teden.
Po posegu so posamezniki z večjo depresivno motnjo (MDD; n = 22) poročali o bistveno manj depresivnih simptomih in ruminiranih mislih. Tipični zdravi posamezniki (n = 30) so poročali tudi o manj depresivnih simptomih pri nadaljnjem spremljanju. Vedenjski in potencialni kazalniki kognitivnega nadzora, povezani z dogodkom, so bili zbrani na začetku in spremljani med spremenjeno nalogo flangerja. Po usposabljanju MAP sta se amplitudi komponent N2 in P3 v primerjavi z izhodiščem povečali, zlasti med posamezniki z MDD. Ti podatki kažejo na izboljšane nevronske odzive med odkrivanjem in reševanjem nasprotujočih si dražljajev. Čeprav so prejšnje raziskave podprle posamezne ugodne učinke aerobne vadbe in meditacije za depresijo, te ugotovitve kažejo, da je kombinacija obeh lahko še posebej učinkovita pri krepitvi procesov kognitivnega nadzora in zmanjševanju vzorcev razmišljanja.
(preveden povzetek študije)

*ruminiranje – dobesedno prežvekujemo ene in iste misli in se nikamor ne premaknemo. Ostajamo zaskrbljeni, neodločni in pasivni. Ker smo osredotočeni le na problem, ne pa na rešitev, z občutkom nemoči obtičimo na istem mestu. Takšen način nefunkcionalnega mišljenja je značilen predvsem za depresivne in anksiozne posameznike in ga ni enostavno prekiniti (iz članka Analiziram ali premlevam)

Rešitev?

Če ste torej med tistimi, ki čutite redne ali občasne občutke depresije, si začnite pomagati že danes. Jaz zase vem, da se moram redno gibati in meditirati. Brez gibanja postanem brezvoljna. Zato je gibanje zame več, kot le hobi. Gibanje mi požene kri po žilah, meditiranje odpira duha, daje željo po še in mi omogoča samospoznavanje. Oboje je čudovita kombinacija, ki mi daje voljo do življenja, daje moč in željo po osvajanju vrhov.

Meditirajte z nami na vdihni.si in si dovolite izkušati boljše življenje. Začnete lahko s hodečo, čuječo meditacijo, ki jo podaljšate v hiter sprehod, tek ali se odpravite na najbližji breg. Izkusite naval hormonov sreče in si pričarajte nasmeh na obraz. Meni vsakič prinese občutek zadovoljstva in radosti. Priporočam!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja