Hodeča meditacija

hodeča meditacije

Hodeča meditacija – dvoje v enem

Življenje je nabito polno z obveznostmi. Delate, se ubadate s svojim življenjem, telovadite, nakupujete, čistite, kuhate, se tuširate, družite… Ja kako naj med vse to uvrstim še pol ure meditacije na dan? Kako naj naredim nekaj za svoje duševno zdravje?
Vso srečo s tem. Že tako zapravljate čas s tem, ko se peljete na drug konec mesta v službo ali po nakupih, kam naj umestite še meditacijo? Verjetno si tudi za tisto knjigo, ki vas že nekaj mesecev čaka na nočni omarici, ne boste vzeli časa.
Lahko jo vrinete v začetek dneva, če vam le ne bo povzročila dodatnega stresa.  Vendar, počakaj malo –kaj pa če meditacijo vrinete med nekaj, kar počnete že sedaj?

Na začetku si vzamite pol ure časa, da se spoznate z zakonitostmi, nato pa meditacijo vgradite v sprehode ali hojo od pisarne do avta. Ko boste obvladali hodečo meditacijo, jo lahko umestite tudi med druge, bolj zahtevne treninge.

Vendar najprej kako začeti

Hodeča meditacija je v porastu med ljudmi, ki redno meditirajo in to z dobrim razlogom. Hoja, še posebej zunaj, prinese več zunanjih dražljajev in s tem večji izziv kot sedeča meditacija. Pri meditaciji želimo doseči stanje ”biti v trenutku” in opazovati dogajanja okrog sebe in znotraj sebe, brez da bi nanje reagirali.
Enostavno se je vrniti v ustavljene miselne vzorce, kadar med hojo slišite lajež psa, se srečate z gostim prometom ali slišite peti kosilnico. Vaš um želi pobegniti pred hrupom in se umakniti nazaj v razmišljanja o stresnih situacijah v katerih ste se znašli vi ali kakšna vam ljuba oseba. Hodeča meditacija je čudovit trening za ostati v trenutku, ne glede na dogajanje okrog vas. Takšna meditacija je lahko tudi lažji način, s katerim se povežete s telesom. Lažje je usmeriti pozornost na telo medtem ko se giblje, kot takrat, kadar je na miru. Med gibanjem dobimo ogromno signalov – od tega kako se stopalo odlepi od tal, do piša vetra na obrazu in na vse to smo lahko pozorni.

Nasveti

Svojo prvo hodečo meditacijo začnite z odhodom iz stanovanja. Opazujte kako popolnoma nagonsko zaklenete vrata ob izhodu, občutite težo ključev v roki, teksturo kljuke, kako se svetloba spremeni, ko prestopite prag.
Nato se zavejte občutka stopala v čevlju, zvokov okrog sebe, vremena. Sčasoma boste uspeli opaziti vedno več stvari in dogajanj okrog vas.Opazovanje vsega okrog vas in obenem občutkov, ki se pojavljajo v telesu zahteva vajo. Ob hodeči meditaciji je cilj biti čimbolj v trenutku. Zavestno spremljati kaj se dogaja okrog vas, brez da se vam v mislih porajajo sodbe (dobre ali manj dobre). Naučili se boste opazovati svoje telo v gibanju.  To pomeni kako zavestno dihati, občutiti stik oblačil s telesom, začutiti gibanje.. Dopustite mislim, da četudi se prikradejo, da jih samo pogledate, kot pogledate majhne otroke, kadar vam želijo nagajati in jih ljubeče spustite dalje, da odidejo svojo pot. Bolj ko se boste zavedali lastnega telesa, več informacij boste začeli sprejemati. Vedeli boste kdaj se v kakšni situaciji počutite nelagodno in zakaj, ter boste prej znali odreagirati.

Lahko začnete že danes, četudi samo za pol minute. Počasi nadgrajujte zavedanje sveta.  (Ne čudite se, če vas bo čez mesec dni rednega prakticiranja hodeče meditacije nekdo vprašal kakšen plašč je imela gospa, ki ste jo srečali pred minuto s sivimi lasmi in boste kot iz topa izstrelili odgovor).

Bodite v trenutku vsaj nekaj minut dnevno. Preostali prosti čas pa raje kot televiziji, posvetite načrtovanju novih ciljev in strategij, kako jih uresničiti!

P.S.: Lahko začnete hoditi in trenirati čuječnost skupaj z nami. Potrebujete le slušalke in telefon. Poslušajte…