Lažje učenje s pomočjo meditiranja

meditacija in učenje

Na prvo žogo se zdi, da meditiranje in učenje nimata kaj dosti skupnega. Ali pač?

3 top dejstva, zakaj meditiranje izboljšuje učenje in ocene

  1. Meditiranje spodbuja z učenjem povezane možganske predele. Možganska predela, ki sta zelo aktivna med shranjevanjem podatkom in njihovim priklicem (spomin), sta hipokampus in čelni reženj. Z aktivacijo teh dveh možganskih predelov (med meditiranjem) se poveča vaša zmožnost za pomnjenje, shranjevanje informacij in za priklic večjih količin podatkov iz spomina.
    Mnogi znanstveniki se strinjajo, da je redno meditiranje ena boljših oblik treninga za možgane, ki multiplicira učne sposobnosti.
  2. Meditiranje spravi možgane v valovanje, primerno za “super učenje”. Vaši možgani tekom dneva spreminjajo možganska valovanja. Popeljejo vas v stanje sproščenosti, dela, treninga, spanja, itd.
    Kadar želite pospešiti učne procese, je zaželeno, da vaši možgani resonirajo v alpha valovih. To valovanje je povezano z učenjem, pomnjenjem in spominjanjem. To je stanje, ko ste v “flowu”. Kadar ste izjemno sproščeni, vendar pozorni. Kadar se vse informacije zložijo kot lego kocke in ko “padete noter”.
    Z rednim meditiranjem se boste naučili z lahkoto dostopati do tega stanja.
  3. Meditiranje povezuje desno in levo možgansko hemisfero.
    Verjetno ste že slišali, da je leva stran možganov bolj logična in analitična, medtem ko je desna stran bolj kreativna in intuitivna.
    Večina ljudi uporablja eno polovico bolj kot drugo. Katera je prevladujoča pri vas? Znanstveniki so odkrili, da uspešni ljudje uporabljajo obe možganski hemisferi dokaj enakomerno. Dobra novica je, da se lahko tudi vi tega naučite. Meditiranje pomaga, saj povezuje obe hemisferi in ju sinhronizira.

Boljše ocene?

Meditiranje je rešitev. Po redni praksi meditiranja, boste med predavanji imeli več pozornosti, svoje študijske dneve boste bolje izkoristili in ne boste doživeli toliko stresa pred izpiti. Zmožnost koncentracije pomeni tudi manj ur za knjigami, saj bolj poglobljeno študirate, dobite boljši vpogled v snov in jo hitreje osvojite.

Zmeraj več je nevroloških raziskav, ki kažejo, da je meditiranje čudovito orodje za pospeševanje zmožnosti učenja. O vplivu meditacij na spremembo možganskih tkiv sem pisala v članku Meditacija prižiga neaktivne gene. Medtem ko meditirate, aktivirate možgansko skorjo. S tem se zmožnosti, da razumete in sprejmete nove informacije drastično povečajo. To pomeni, da si hitreje zapomnite informacije, jih bolje procesirate in tudi mnogo lažje dostopate do njih. Posledično se zaradi tega lažje prilagodite na nove situacije, znanje in osebnostna rast pa postaneta hitra in brezpogojna (ne glede na starost).

Priporočamo, da med učenjem poslušate alpha binauralne tone.

Izboljšanje življenjskih izkušenj

Redno meditiranje vas bo naučilo, kako biti v stiku s svojimi čustvi in ugotovili boste, da so vse stvari minljive. Naučili se boste sprejemati stvari točno takšne kot so.
Tako v šolskih klopeh, kot v delovnem okolju vam bo boljša koncentracija kako koristila – še posebej, kadar dobite za nalogo uporabljati nove programe ali kadar želite pridobiti nov certifikat znanja. Meditiranje pomaga, da ta nova znanja hitreje osvojite.

Mnogim ljudem je redno meditiranje pomagalo do velikih sprememb v življenju, tako na področju učenja, zdravja, ljubezni in drugih. Z učenjem so povezane mnoge druge stvari, ki vam tudi lajšajo življenje – hitreje kot se učite, več časa imate za ostale stvari. Doživljate manj frustracij, saj hitreje osvojite snov, ki jo želite (pa naj bo to učna snov ali čisto kaj življenjskega).

Koliko časa je potrebno, da začnem opažati prve učinke?

Meditiranje je zelo individualna stvar in ni točnega časovnega roka, saj smo vsi unikati. Veliko ljudi začne opažati prve spremembe po dveh tednih rednega meditiranja, nekateri tudi prej, nekateri kasneje. Vendar pa v roku enega meseca že vsi opazijo spremembe pri sebi. Začnite počasi, s 5 minutnimi meditacijami in počasi stopnjujte tempo. Hitro boste natrenirali telo in um, da bosta teh nekaj minut dnevno v mirovanju in vam bosta dovolila izkušati nove dimenzije sebe med meditiranjem. Tudi učenje bo postalo lažje.

Meditiranje vam bo hitro prešlo v navado, saj resnično pomaga izboljšati kvaliteto življenja.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja