Meditacija – 20 nasvetov za začetnike

nasveti za meditiranje

Meditacija – 20 praktičnih nasvetov za začetnike

Vsakdo, ki se loti meditiranja se najverjetneje ubada s tisoč in enim vprašanjem – kako naj meditiram? Delam prav? Kakšni morajo biti rezultati? Naj sedim in kako naj se namestim? Kolikokrat? Kdaj? …

Enostavno ni recepta 🙂 Vse je prav. Način, ki vam najbolj leži, je za vas najboljši. Priporočam, da postane meditacija vaša dnevna navada. Začnimo z dvema minutama in sčasoma podaljšujmo trajanje. Poskusite in vzdržite vsaj en teden in boste videli, koliko bolje se boste počutili. Ne pričakujte, da boste že prvič blesteli – zato je potrebna praksa 😉

Nasveti za lažji začetek

Spodnji nasveti so namenjeni temu, da se boste lažje lotili meditacije. Preizkusite jih nekaj, ter se čez čas vrnite in preizkusite še kakšnega.

  1.  Meditirajte samo dve minuti. To se sliši izjemno lahko. Začnite z dvema minutama na dan in vztrajajte cel teden. Ko vam bo to šlo brez težav, dodajte naslednji dve minuti in novi dve minuti in novi… sčasoma boste z lahkoto meditirali 10 minut in več, kar je fantastično. Ampak začnite počasi.
  2. Naj bo meditacija prva stvar ki jo naredite zjutraj. Enostavno je reči – ‘’meditirala bom vsak dan’’, potem pa dan prehitro mine in pozabimo na obljubo sami sebi. Nastavite si opomnik na telefonu, naj vas spomni na meditacijo.
  3. Ne obremenjujte se s KAKO – enostavno naredite. Večina ljudi se obremenjuje kje sedeti, kako sedeti, kam položiti roke, noge, uporabiti blazino ali ne. Vse to je OK, ni pa nujno potrebno za meditacijo. Sedite na stol ali kauč, lahko ostanete celo v postelji (vendar se vsedite, da ne zaspite). Če vam je udobno na tleh, prekrižajte noge. Gotovi boste v dveh minutah, zato se samo vsedite. Kasneje boste prilagajali položaje, da vam bo udobno sedeti dlje časa. Vse kaj je pomembno je, da imate mir in da vam je udobno.
  4. Preverite kako se počutite. Ko se namestite, se vprašajte ‘’Kako se počutim? Kako se počuti moje telo? V kakšnem stanju so moje misli? Utrujeno? Nestrpno? Zaskrbljeno? Srečno?’’ Vseeno kako se počutite, za meditacijo je to popolnoma OK.
  5. Štejte dihe. Usmerite pozornost na dihanje – bodite pozorni na moment, ko vdihnete zrak vase in kako potuje v pljuča. Prvi zavestni vdih je 1; 2 izdih. Na tak način štejte do 10, nato začnite znova z ena.
  6. Usmerjajte pozornost. Misli vam bodo uhajale, to je popolnoma v redu. Kadar opazite, da so vam misli pobegnile, se nasmejte in se vrnite k štetju diha. Morda boste začutili nejevoljo, vendar je popolnoma v redu, če vam misli kdaj pobegnejo. To je vaja in sčasoma vam bo uspelo.
  7. Imejte ljubeč odnos. Opazili boste, da se med meditacijo v vas porajajo določena čustva in misli. Na njih glejte kot prijatelja, ne kot vsiljivca ali sovražnika. So del vas, čeprav niso vi. Bodite prijazni do sebe.
  8. Ne skrbite ali meditirate pravilno ali ne. Skrbelo vas bo, da delate nekaj narobe. To je čisto normalno. Vsi se to včasih sprašujemo. Ni pravilne poti, važno je, da meditiramo.
  9. Ne rabite izprazniti misli. Dosti ljudi misli, da je meditacija proces, kjer ustavimo vse misli, izklopimo možgane in samo sedimo. Seveda se lahko to zgodi, ni pa to cilj meditiranja. Normalno je, da mislite. Naši možgani so ogromna tovarna misli in težko jih je kar naenkrat ustaviti. Namesto tega poskusite samo usmeriti svojo pozornost, ter to ponavljajte, ko začnejo misli bežati.
  10. Bodite prisotni – kadar se vam začno porajati določena čustva ali misli, ostanite z njimi nekaj časa. Vem, da sem vam rekla, da bodite osredotočeni na dihanje, vendar čez čas poskusite sodelovati in ostanite s čustvi, ki vzniknejo. Nezavedno se izogibamo občutkom negotovosti, frustracije, jeze…, vendar je čudovita stran meditacije, da se znamo soočiti tudi s temi občutki. Ostanite in bodite radovedni kaj vam želijo povedati.
  11. Spoznajte se. Meditacija ni samo usmerjanje pozornosti. Je tudi spoznavanje samega sebe. Kaj se dogaja znotraj nas? Verjetno bo to področje na začetku zamegljeno, vendar ko opazujete svoj um kako divja, kako se želi izogniti določenim občutkom- mislim, se začnete spoznavati.
  12. Postanite sam svoj prijatelj. Ko se začnete spoznavati, naredite to na prijateljski način. Spoznajte prijatelja. Nasmehnite se in si pošljite dobro mero ljubezni.
  13. Naredite telesni pregled. Naslednja stvar, ki jo lahko naredite, ko postanete domači z usmerjanjem pozornosti je, da posvetite pozornost telesu. Vsakemu delu posebej. Začnite pri stopalih – kako se počutijo? Počasi se premaknite na prste, nart, gležnje in počasi do vrha glave.
  14. Opazujte svetlobo, zvoke, energijo. Pozornost lahko po kakšnem tednu meditiranja usmerite tudi na zunanje dražljaje. Uprite oči na eno točko v prostoru in postanite pozorni na svetlobo, naslednji dan na zvoke in potem na energijo okrog sebe.
  15. Resnično se zavežite meditiranju. Izognite se ‘’poskusu meditiranja’’, ampak se odločite. V mislih se zavežite k ritualu vsaj za mesec dni.
  16. Meditacijo lahko izvajate kjerkoli. Kadar ste na potovanju ali pride kaj vmes, vedite, da lahko meditirate kjerkoli. Lahko je to v pisarni ali na klopci v parku. Lahko jo izvajate tudi med hojo. Sedeča meditacija je najboljša, vendar je hodeča meditacija tudi OK.
  17. Predajte se vodenim meditacijam. Če vam pomaga, lahko začnete z vodenimi meditacijami.Na našem portalu jih najdete res ogromno in na skoraj vsako temo. Izberite najljubše in navdušite še prijatelje.
  18. Povežite se s prijatelji. Jaz rada meditiram sama, vendar nekateri raje meditirajo s svojci ali prijatelji. Ali pa se samo vsako jutro opomnite med seboj. Morda vam pomaga, da se boste dlje časa držali meditiranja.
  19. Pridružite se skupini. Najdite skupino ljudi, ki redno meditira in se jim pridružite.
  20. Nasmejte se, ko končate. Ko končate s svojima dvema minutama, se nasmejte. Bodite hvaležni, da ste si vzeli ti dve minuti zase in se jih držite. Sami sebi dokažite, da ste zanesljivi. Postanite prijatelj sami sebi in se bolje spoznajte. To sta res izjemni dve minuti vašega življenja.

Meditacija ni zmeraj enostavna ali mirna, vendar z njo ogromno pridobite. Lahko začnete že danes in nadaljujete celo življenje.