Dnevno meditiranje – 7 nasvetov, kako vzpostaviti rutino

dnevna meditacija
Kaj vam pomeni beseda meditacija? Je to tišina misli, osredotočanje na dihanje, občutenje ljubezni, videnje barv, pogovor z angeli in svetniki ali kaj drugega? Nekaterim je meditacija osredotočanje na delo, drugim dolgotrajen šport, spet drugim sedenje v jogijskih pozah in zadrževanje diha. Zame je meditacija opazovanje mojih misli, občutkov in osredotočanje na čutenje hvaležnosti in ljubezni do življenja. Besedo meditacija mnogi povezujejo z stanjem blaženosti, miru in nemišljenjem. Takšno mišljenje dajmo kar takoj na stran. Meditacijo raje povezujte z nenehno rastjo, s spremembami in ozaveščanjem svoje biti. meditacija, 7 nasvetov, Petra Kmetec, vdihni, coaching, kako meditirati  

Zakaj meditirati?

Ogromno razlogov obstaja. Nekateri so znanstveno potrjeni, drugi so subjektivni in se jih ne da izmeriti v laboratoriju. Zagotovo pa meditiramo zaradi zadovoljstva in notranje izpopolnitve ob meditiranju. Nekateri dosežejo to zadovoljstvo v svoji prvi meditaciji, drugi potrebujejo malo več časa. Pogosto vidimo okrog sebe več negativnih stvari kot pozitivnih. Za opažanje pozitivnih se moramo včasih prav izučiti. Lažje je malo potarnati in se zliti z okolico. Vendar pa – občutki in misli prihajajo in odhajajo kot oblaki na nebu. Ko to ponotranjite, je mnogo lažje, saj vemo, da vse valovi. To so popolnoma naravni cikli življenja. Iskanje sreče se velikokrat usmeri v materialne dobrine. In to iskanje sreče se mnogokrat spremeni v ”ko bo”. Občutke utapljamo v hrani, čustveni odvisnosti, raznih substancah, ki nam škodijo. Vendar pa zadovoljstvo prihaja iz znotraj – iz globin našega bitja. Meditacija je lahko čudovito sredstvo za odkrivanje zadovoljstva. Poteka znotraj nas samih in nas usmerja v smer, kjer se nahaja zadovoljstvo. Kot je dal Dalaj Lama dejal:
»zunanje okoliščine lahko prispevajo k sreči in dobremu počutju, vendar sta sreča in trpljenje odvisna od uma in kako um zaznava dogodke okrog sebe«

7 nasvetov za lažje in redno meditiranje

Zdaj ko veste nekaj več o meditaciji, se boste lažje odločili za redno meditiranje.

 1. Motivacija

Najdite ustrezno motivacijo, ki bo v vas zbujala nenehno željo po meditaciji. Vsak dan se opomnite kaj je to, kaj želite z meditacijo doseči in jo čim bolj redno izvajajte.

2. Začnite s krajšimi seansami in jih raje več izvedite

Zadajte si realne cilje. V kolikor še niste nikdar meditirali ne pričakujte, da boste že prvič lahko meditirali eno uro. Imejte v mislih, da je meditacija trening. Če ste nazadnje tekli kot otrok, se boste tudi za maraton začei postopoma pripravljati. Enako je z meditacijo. Raje naredite več kratkih, 5 minutnih meditacij. Nastavite si odštevalnik časa in se držite zastavljenega časa. Ne prepuščajte se občutkom, saj treniramo telo, da sledi našim željam in ne mi njegovim. Prevzamite vsaj med meditacijo kontrolo nad telesom. Telo ni navajeno, da ga imate pod kontrolo. Morda vas bo začelo zbadati v hrbtu ali vam bodo začele misli bezljati po glavi. Opazite občutek ali misel in mu kot majhnemu otroku dajte vedeti, da ste ga opazili, vendar vztrajajte pri meditiranju. Telo se bo sčasoma vdalo in mnogo lažje vam bo.

3. Vzpostavite rutino

Naj vam meditiranje preide v navado. Morda boste meditirali vsako jutro zatem, ko ste si naredili čaj in ga pustite da se malo ohladi. Ali pa zvečer po prhi pred spanjem. Najdite si čas v dnevu, ki vam najbolj ustreza in ga spremenite v navado. Navade so zelo močne in ko se boste enkrat navadili na meditacijo, vam bo manjkala, če jo boste izpustili. Prinaša določene prijetne občutke, ki jih želimo občutiti.

4. Zavežite se

Dajte si cilj – vsak dan meditiram 10 minut. Ali kakšen je pač vaš cilj. Napišite ga v dnevnik ali v planer. Morda ga zaupate še komu in se skupaj zavežeta ter medsebojno vzpodbujata. Če želite najboljše učinke, meditirajte vsak dan. To je enako kot nitkanje zob. Vsak dan vam vzame nekaj minut in vsak dan se zaradi tega dobro počutite. Če pa namesto vsakega dneva posebej prestavite nitkanje na soboto zvečer in si zobe nitkate 30 min, bo to boleče, neprijetno in ne bo nobene koristi. Še poškodujete si lahko dlesni. Enako je z meditacijo. Sproti in počasi.

5. Imejte knjižico uvidov

Pišite v njo vse, kar privre na površje med meditacijo. Občasno jo prelistajte, da se opomnite na uvide, ki ste jih dobili. Ti uvidi so nam lahko dobra orientacijska točka, saj nam kažejo kaj vse še moramo razrešiti.

6. Ko meditirate, meditirajte

Ko se vsedete k meditaciji, odstranite telefon. Ne, nobene potrebe ni, da še stotič pogledate ali je prišel kak nov mail ali sporočilo na Facebooku. Privoščite si teh nekaj minut miru in si dajte dovoljenje, da se svet vrti brez vas. Vsaj za pet ali deset minut dnevno. Um vas bo poskušal zapeljati in si bo izmišljeval 1001 stvar. Samo še pretegnem se, ali samo požirek vode še, na wc še moram, samo še en košček čokolade… Um je navajen, da dela stvari po svoje in meditacijo mu je ta svoboda odvzeta. Žal za njega in velika zmaga za vas. Vadite in trenirajte svoj um in telo, da bosta delala to, kar vi želite.

7. Veselite se

Ob zaključku meditacije, še preden se s polno paro zaženete v nov dan, si podarite trenutek, v katerem začutite veselje in hvaležnost. Zahvalite se za te trenutke meditacije, notranjega vpogleda in čutenja sebe. Zavedajte se, da ste blagoslovljeni, da sploh lahko meditirate in si vzamete čas zase. Tudi kadar vam bo kakšna seansa boleča ali težka ali morda dolgočasna, se zahvalite zanjo, saj ste si prizadevali, da ste kultivirali jasnost uma in vnašali mehkobo v srce.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja