Meditacija prižiga neaktivne gene!!!

meditacija in geni

Harvard Medical School je objavila svoje ugotovitve glede dobrobiti meditacije, po obsežni študiji o globoki sprostitvi. Dr. Herbert Benson, profesor medicine na Harvard Medical School je dejal: ‘’V kontrolni skupini redno meditirajočih smo našli precej aktiviranih genov, ki se borijo proti boleznim, medtem ko pri skupini, ki ni meditirala, niso bili aktivni. ‘’

Opazili so aktivacijo genov, ki skrbijo za lajšanje bolečine, preprečujejo neplodnost, visok krvni tlak in celo revmatoidni artritis. Fiziološke spremembe so bile takšne, kot pri uživanju zdravil, vendar brez stranskih učinkov. Poskus je pokazal, da obstaja povezava med genskim odzivom in obnašanjem ter razpoloženjem.

Po dveh mesecih izvajanja sprostitvenih tehnik, so raziskovalci odkrili: ‘’Po dveh mesecih so se njihova telesa začela spreminjati: geni, ki pomagajo pri boju proti vnetjem, ubijajo bolne celice in ščitijo telo pred rakom, so se začeli prižigati.’’

Izkazalo se je, da so se koristi globoke sprostitve povečale z redno izvedbo sprostitvenih tehnik. Te koristi so bile naslednje: bolečine so se zelo zmanjšale ali v popolnosti izginile, imunski sistem se je okrepil, hormoni so bili v zdravem ravnotežju in znižal se je krvni tlak. Dr Benson celo meni, da je ta raziskava ključna, saj kaže kako človeški um vpliva na fizično telo in celo na gensko raven.

Redno meditiranje je ključnega pomena za vsak duhovni napredek in za širitev posameznikove zavesti. Vemo, da je naša realnost iluzija – ne obstaja. Vse kar obstaja je čista zavest. Meditacija je ključ za dostop do bistva, do našega centra. Kadar utišate um, se potopite v tok obstoja.

Za meditacijo in sprostitev ni pravil. Meditirate lahko kolikor pogosto in kako dolgo se vam ljubi. Predlagam, da začnete postopoma in jo vpeljete v dnevni ritem, le tako boste ustvarili rutino. Za stanje globoke sproščenosti boste potrebovali vsaj pol ure do uro, da počasi umirite telo in možganske valove.

Sprememba možganskih tkiv

Po osmih tednih treninga za zmanjšanje stresa, ki temelji na čuječnosti, so udeležencem izmerili povečanje sivih celic v štirih regijah možganov: v levem hipokampusu, v posteriornem cingulatnem korteksu, v levem tempoparietalnem stiku in v malih možganih. Gre za področja možganov, ki sodelujejo pri regulaciji občutkov, sočutju, koordinaciji, učenju in spominu. Nasprotno, napake in zmanjšanje sivih celic v hipokampusu in malih možganih (nasprotno od tega, kar je dokazano za  meditatorje) so povezane s post-travmatskimi stresnimi motnjami, anksioznostjo, depresijo in motnjami spanja. Poleg tega se je udeležencem zmanjšalo število sivih celic v amigdali –  v regiji možganov, ki nadzoruje sproščanje stresnih hormonov.

Več lahko izveste na Harvardovi strani ali pa tukaj.

Ostanite z mano – naslednjič vam napišem nekaj meditacijskih tehnik, ki vam bodo pomagale k stanju sproščenosti.

Prva meditacija je dihanje s prano.

Pišite mi, zaupajte mi vaše težave iz tega področja, odgovorim vam v naslednjem prispevku, če je preveč osebno, pa prek maila. Morda bo to pomagalo tudi komu drugemu, ki bo prebiral te strani.