Meditacije za različne starostne skupine otrok

otroci meditirajo

Otroci se izjemno hitro razvijajo. Vsaka starostna skupina ima posebne potrebe in zmotno bi bilo pristopati do vseh na enak način.
Z meditacijo se otroci učijo zavedanja in zaznavanja. Izredno pomembno je to, da se učijo pozornosti.

Pozornost se tako otrokom, kot nam starejšim, zaradi prekomerne uporabe telefonov, tablic in televizije izredno zmanjšuje. Redno meditiranje jim bo pomagalo, da se bodo sčasoma naučili poglobiti se tako vase, kot v nalogo, ki jo opravljajo. To jim bo pomagalo pri učenju in tudi kasneje pri delu. Pozornost bo čez nekaj let zelo iskana prvina pri ljudeh, saj je je zmeraj manj.

Meditiranje ne bo čez noč spremenilo otrok v drugačne osebe, ima pa potencial, da iz sebe potegnejo najbolje in postanejo najboljša verzija sebe.

Pet do osem letniki

Otroci v tem starostnem obdobju potrebujejo pri meditacijah povezavo z vsakodnevnimi dogodki, ki jih poznajo in doživljajo. Imajo izredno močno domišljijo, ki se pa giblje v polju poznanega sveta.

Otroci v teh letih obožujejo zgodbe, pesmice in ritmično izgovarjavo. S pesmijo ali branjem knjige na glas jih lahko zapeljete v domišljijski svet, nato jim naročite, naj zapro oči in si predstavljajo, da so glavni junaki zgodbe. To jim bo pomagalo ohranjati pozornost in se potopiti globje v meditativno stanje.

Devet do dvanajst letniki

V tem obdobju se otroci umsko izredno hitro razvijajo. Hitro razvijajo zmožnost razmišljanja, razvijajo interese in poglabljajo znanje. Za meditiranje v večini primerov še zmeraj potrebujejo nekaj oprijemljivega, na kaj lahko nizajo novo znanje. Abstraktni pojmi jim še znajo povzročati težave.

Ti otroci tudi radi poslušajo zgodbe. Njihova domišljija je še zmeraj bogata in široka, v kolikor jih starši niso omejevali in jim govorili, naj prenehajo sanjariti pri belem dnevu.
Želijo prevzeti odgovornost, imeti besedo in dobiti odgovore na svoja vprašanja. Da jih pripravite do sodelovanja, jim razložite kaj boste delali, zakaj in kaj bodo imeli od tega.

Trinajst do štirinajst letniki

Ti mladostniki se odmikajo od vsega, kar je otročje. Počasi se odmikajo iz simbioze s starši in želijo biti bolj samostojni. Sovrstniki postajajo izredno pomembni in skušajo čim bolj pripadati.

V teh letih začno najstniki razmišljati abstraktno, kar pomeni, da lahko poglobite meditacije in jih razširite. Sposobni so doumeti empatijo, pojem univerzalne ljubezni, čuječnosti, večnosti, resnice, odprtosti in podobnih pojmov. S tem jim pokažete, da je meditacija mnogo več kot zgolj umirjanje – je tudi način, s katerim se dotaknejo globljega občutka harmonije in povezanosti z ostalim kreativnim delom sveta.

Pozna adolescenca

Starost med petnajstim in osemnajstim letom nakazuje prehod v odraslost. Mladostniki so v tej starosti intelektualno in fizično zreli, primanjkuje pa jim življenjskih izkušenj.
Da jih prepričate v meditiranje, morajo razumeti zakaj in videti v tem neko vrednost za sedanji trenutek kot tudi za prihodnost.

To starostno skupino je najtežje uvesti v meditacijo. Mladostniki so kritični do vsega, kar jim želijo odrasli približati, saj menijo, da zmorejo sami priti do stvari, ki se jim zdijo koristne.

Vsi otroci, ne glede na starost, si želijo uspeti.

Osredotočajte se na to, da jih boste učili meditacije tako, da bodo ob meditiranju občutili uspeh. Najdite tisti nivo, ki ga bodo lahko osvojili in nato nadgrajujte zahtevnost. Začnite počasi, s tremi do štirimi minutami dnevno in naredite meditacijo zabavno izkušnjo. Postopoma jih navajajte na resnične globine meditiranja. Poskusite jih NE siliti, temveč jih raje navdušite za meditiranje.

Verjamem, da se želite naučiti podrobnejšega pristopa za približanje meditacij otrokom. To delamo na tečaju za učitelje, vzgojitelje in starše, kjer se mnogo podrobneje spustimo v različne tehnike in pristope učenja, ki so najprimernejše za določeno starost.
Aktualne termine najdete na zavihku Delavnice

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja