Ne bojim se anksioznosti! Poznam in premagujem svoje strahove…

meditacija in anksioznost

Danes se bomo posvetili anksioznosti. Zakaj? Ker se pogosto pojavlja skupaj z depresijo in prizadene že skoraj petino ljudi. Pomislite za trenutek… če sedite za mizo pri kosilu s štirimi osebami je velika verjetnost, da boste vi ali eden vaših gostov, trpeli za anskioznostjo.

Te številke so najverjetneje še za kakšen odstotek višje, saj se o psihičnih težavah ne govori na glas. Strah, da nas bodo ožigosali zrele za norišnico je ne le neutemeljen, temveč pripomore k dodatnim anksioznim občutkom, ter bolezen le še poslabša.

Psihološke težave so kot gripa ali prehlad, le da napadejo drug organ v telesu. Ni se vam jih potrebno sramovati.

“Anksioznost je vrsta strahu, ki nastane, če oseba ocenjuje, da njena življenjska situacija presega njene zmožnosti. Z drugimi besedami, oseba je anksiozna, če ocenjuje, da ne zmore obvladovati življenjskih težav. ”
Dr. Zoran Milivojević, Emocije

 

Anksioznost je reakcija na notranje strahove, ki lahko ima zelo nezaželene telesne simptome. Najlažje jo odpravite tako, da najdete vzroke, ki jo povzročajo. Kakšni so strahovi in katera prepričanja jih sprožajo. Do vzrokov težav se boste najhitreje dokopali s pomočjo terapevta.

 

Anksioznost lahko odpravimo s ponavljajočimi se gibi

Danes se bomo dotaknili sproščanja anksioznega občutka skozi ponavljajoče se gibanje.

Tesnoba je lahko zelo neprijeten občutek, saj se v telesu izloči večja količina stresnih hormonov, ki še dodatno otežijo počutje.
Skrivnost za zaustavitev cikla je v tem, da se znate pravočasno umiriti, še preden telo zapade v stanje bega ali boja. Vendar, četudi ste zamudili to okno, lahko še zmeraj ukrotite svoj um in telo. Obstaja ogromno različnih tehnik in vsakomur prija kaj posebnega. Ena izmed tehnik je ponavljajoče se gibanje. Je enostavna in zelo učinkovita.

Ponavljajoča se tehnika deluje zaradi več dejavnikov. Prvi je, da spelje naš miselni in telesni fokus stran od dražljaja, ki sproža anksioznost. Medtem, ko se nekaj časa miselno in telesno posvečamo ponavljajočemu se gibu, preusmerimo pozornost in misli nam odplavajo v mirno, sproščeno stanje telesa. To metodo uporablja kar nekaj ljudi.
Drug dejavnik je to, da z gibanjem sprostimo energijo, ki se nabira zaradi naraščajočega stresa. Če bi vso to energijo spustili naenkrat, bi se počutili izžete in “skurjene”, kadar pa jo sproščamo postopoma, takrat ni tega občutka.

Sproščanje anksioznosti s pomočjo meditacije

Ponavljajoče se gibanje je lahko karkoli. Mi smo za sproščanje tesnobe pripravili meditacijo Zasuk zapestja, ki vas bo umirila in sprostila odvečno napetost iz telesa.

Drugi gibi so še – pletenje, zibanje na gugalniku, hoja, vadba, slikanje, plavanje, tudi sesanje. Najdite nekaj, kaj odvrne misli od trenutnih in obenem zaposli telo.
Morda bi vam ustrezalo pisanje (na roko seveda), zlaganje puzzlov, igranje z glino za oblikovanje.

Priporočamo nekaj, kar bo odvrnilo tudi misli na težavo. Meditacije so idealne za spremembo pozornosti, posebej takšne, kjer vključite gibanje (hodeča meditacija, zasuk zapestja). Sliši se enostavno, vendar je lahko prakticiranje meditiranja dobra preventiva pred napadi anksioznosti.

Vpliv anksioznosti na možgansko strukturo

Anksioznost vas ne spravi samo v slabo voljo, temveč spreminja tudi strukturo možganov. Predvidevamo, da je hipokampus osrednji kontrolor spomina in anksioznost zmanjšuje velikost hipokampusa. To, kar je zaskrbljujoče je, da povečuje anksioznost amigdalo. Amigdala je center za preživetje in zaznava nevarnosti, ki nas ogrožajo. Povečana amigdala pomeni še več zaznav nevarnosti in poplavo stresnih hormonov v telesu.

Meditacija vas sprosti in pomaga možganom odpraviti posledice anksioznosti. Na Univerzi John Hopkinsa so delali študijo z več kot 18.000 študenti. Iskali so najboljši način za odpravo anksioznosti. Najučinkovitejša izmed vseh metod je bila ravno meditacija.

Redno meditirajte in izkušajte več sreče in zadovoljstva v svojem življenju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja