Ostati buden med meditiranjem

Meditacija spanje

Tečajniki me pogosto sprašujejo, kako ostati buden med meditiranjem. Načeloma ni nič narobe, če vmes malo odtavate. Vendar, ker s prakticiranjem čuječnosti vadimo koncentracijo, je dobro, da med temi meditacijami ostanete zavestni in prisebni.

V kolikor ste utrujeni in vaše telo potrebuje regeneracijo, je kratek dremež odlična izbira. Ko je dejal:

Spanje je najboljša meditacija.
Dalai Lama

Pri meditiranju je kot pri vsem ostalem — praksa. Potrebna je vaja in nekaj časa boste porabili, da natrenirate telo, da ne zdrsi v stanje dremeža, takoj, ko zaprete oči.
Telo je navajeno, da kadar zaprete oči in se vležete, to pomeni spanec in počitek. V izogib temu upoštevajte naslednje:

  1. Meditirajte na mestu za meditacijo.
    To naj ne bo postelja, če se da maditirajte nekje, kjer je običajno vaše mesto “dogajanja”. Jaz meditiram v dnevni sobi in tam še nisem zaspala. Kadar pa poslušam meditacijo v postelji, me pa v 99% odnese v spanec.
  2. Čas dneva.
    Če le imate to možnost, meditirajte zjutraj. Takrat je telo sveže in pripravljeno na nov dan. Meditirajte v sedečem položaju in predstavljajte si, da na vas od zgoraj sije sonce.
  3. Pozornost.
    Bodite pozorni na temo meditacije. To je lahko dihanje, lahko je opazovanje telesa, lahko je štetje. Karkoli je vaše meditativno sidro – uporabite ga.
  4. Svežina.
    Kadar ste utrujeni in meditirate, vam lahko pomaga, da odprete okno (v kolikor zunaj ni premrzlo). Svež zrak vas bo držal pri zavesti. Druga opcija je, da si splahnete obraz z zelo hladno vodo in se tako prebudite. Lahko greste še korak dlje in naredite pred meditiranjem 10 počepov.
  5. Telo.
    Opazujte svoje počutje. Meditiranje po velikem obroku (npr kosilo) ni priporočljivo, saj je telo zaposleno s prebavo in boste že zaradi tega manj zbrani. Poskusite meditirati, ko boste malenkost lačni (ne preveč, ker vam bodo misli bežale k hrani).
    Meditirajte takrat, kadar veste, da imate največ energije.
  6. Počitek.
    Nekaterim ustreza, da najprej zadremajo, ter nato meditirajo. S tem dajo telesu potreben počitek in jim je lažje.
  7. Vonjave.
    V difuzor kanite nekaj kapljic evkaliptusovega eteričnega olja ali olje poprove mete. Nekateri vonji nas prebujajo in povečujejo koncentracijo.
aromaterapija in meditacija

Najdite sistem, ki vam ustreza. Vsi smo drugačni in vsakemu ustreza nekaj drugega.
Vedite, da tudi kadar med meditiranjem zaspite, ima vaše telo še zmeraj od tega ogromno koristi.

Med dremežem in globokim stanjem meditiranja je tanka linija. V obeh primerih je telo popolnoma sproščeno, umiri se utrip srca, misli se umaknejo. Morda niti niste zadremali, temveč ste samo “padli” v globoko meditativno stanje. Dobra meditacija možgane enako osveži kot dremež.

Začnite počasi. Kratka meditacija vam ne bo dovolila, da vas odnese v svet sanj. Izberite meditacijo z zvočnimi opomniki, ta vas bo vedno znova vračala v tukaj in sedaj.

Bodite brez pričakovanj. Dobra meditacija je tista, ki jo naredite in meditiramo zaradi samega meditiranja, ne ker želimo biti boljši v meditiranju. Tukaj ni tekmovanja, je samo stanje biti. Bolj, kot boste brez pričakovanj, pa četudi vmes 1000x zaspite, lažje vam bo in meditiranje boste jemali kot veselje in sprostitev.

V kolikor si meditacijo postavite kot nekaj, kar morate osvojiti in se nanjo pripravljate tako, kot da greste če en mesec na Triglav, vam ne bo v veselje, temveč jo boste začeli povezovati z bolečino in se počasi odmikati od nje.

Meditiranje je fajn in naj ostane takšno. V kolikor imate z meditiranjem težave, povejte in morda imamo za vas odgovor 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja