Pogosti meditacijski izgovori (ter strahovi) in 5 rešitev zanje

Kadar povem, da je eno izmed mojih področij delovanja ukvarjanje z meditacijo, mi začno ljudje govoriti izgovore, zakaj to ni za njih ali mi povedo svoje strahove v zvezi z meditacijo. Izjemno zanimivo mi je to, da jim popolnoma nič ne svetujem, niti jih ne sprašujem. Enostavno samo odgovorim na njihovo vprašanje, s čim se v življenju ukvarjam.

Izgovore dajete sami sebi, zakaj česa ne počnete. Ne meni, ne drugim, temveč predvsem sami sebi. Posebej, kadar veste, da bi bilo nekaj dobro za vas, vendar s tem odlašate.

#1. “Nimam časa in ne vem kako.”

Rešitev: Vsaka oblika meditacije, najsi bo zelo kratka, prinaša na dolgi rok izjemne rezultate. V dnevu boste z lahkoto našli 1-3 minute in s tem pripomogli k zmanjšanju učinka stresa ter povečevanju pozornosti. Najdite miren prostor, vzravnano se vsedite (ali vležite, če vam je ljubše), zaprite oči in začnite posvečati pozornost dihanju. Sedite lahko na tleh, na blazini, stolu ali celo na wc školjki. V mislih začnite slediti dihu. Vsakič, kadar misli odtavajo (da, vsakič), se vrnite nazaj na dihanje. Dlje, kot boste vadili opazovanje diha, hitreje boste priklicali mirnost v vsaki življenjski situaciji.

#2. “Ne znam. Ne delam prav.”

Rešitev: Pri meditaciji ne obstaja prav ali narobe. Glejte na vsak trenutek kot na nov dogodek. Dobro oglejte misel, ki je prišla, jo izpustite in opazujte naslednjo. Bodite neobremenjeni glede prav ali ne. Pomembno je, da si podarite možnost. Utišajte notranje misli tipa: “Ne znam, zagotovo je treba drugače…” in samo sledite dihu in pustite mislim da pridejo in gredo. Ste tukaj in sedaj, v edinem trenutku, ki res šteje. Vi imate v rokah škarje in platno.

#3. ”Imam preveč misli. Ne morem se sprostiti.”

Rešitev: Izpustite pričakovanja. Preveč ste perfekcionistično naravnani. Pričakovanja vodijo k občutkom, ki delujejo kot zaviralci delovanja. Podajte se v neznano in si recite: “Naslednjih 3-20 min bom posvetil-a meditaciji.” Med samo meditacijo se bodo prebudili razni občutki – morda začutite dolgčas, nejevoljo, jezo, strah – samo izpustite jih, saj so to motilci procesa, ki vas želijo speljati iz stanja meditacije. Občutek poglejte, ga v mislih ubesedite (npr dolgčas) in se dalje osredotočajte na dihanje.

#4. “Nimam discipline.”

Rešitev: Postavite meditacijo visoko na vrednostno lestvico – na nivo prehranjevanja in umivanja. To je skrb za vašo mentalno higieno. Izpustite pričakovanja, dvome vase in ostale zaviralce. Meditirate lahko tudi med obrokom in izkusite čuječo prehranjevanje. Morda vam bo na začetku malenkost težje, vendar boste kmalu začeli opažati prve pozitivne učinke in kmalu ne boste več zmogli brez. Meditacija je kot čiščenje zob. Enostavno se bolje počutite po njej.

#5. “Strah me je biti s svojimi mislimi.”

Rešitev: Misli so samo misli in niso realnost. Meditacija vas lahko odreši misli, ki se jim poskušate izogniti. Nezdravo razmišljanje je pogosto vezano na dogodke iz preteklosti. Med prakso opazovanja svojih misli prepoznate tiste strupene misli, ki vam najedajo samozavest ali vam nosijo občutke krivde, manjvrednosti ali na drugačen način spodkopavajo vaš pozitiven samoodnos. Opazujte misli in jih preokvirite. Negotovost vam lahko odpre vrata do novih presenečenj. Zmedenost vam ponuja različne možnosti, strah lahko prelevite v pozitivno pričakovanje. Misli lahko oblikujete kot plastelin. Vi ste tisti, ki odločate kaj pomenijo in ali jih boste realizirali ali ne.

Preberite še:
Dnevno meditiranje – 7 nasvetov, kako vzpostaviti rutino
Meditacije… Katero izbrati, kako se je lotiti? Meditiram pravilno?
Meditacija – kaj, kako, zakaj, kdaj…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja