Pomagajmo otrokom do boljšega in srečnejšega življenja z meditacijo

meditacija za otroke

Koristi meditacije za odrasle so že dobro znane in raziskane- zmanjšujejo stres, zvišujejo fokus, uravnovešajo življenje in vsesplošno zadovoljstvo. Kako je pa z otroci?

Otroci živijo prav tako stresna življenja kot odrasli. Pojavljati se začnejo prve frustracije zaradi vrstnikov, šole, prvih simpatij… Otroci v zgodnjem otroštvu vtisnejo v svojo psiho pravila, ki jim veljajo za sveta. Le-ta pravila jih znajo kasneje tekom življenja zelo omejevati – npr – ne govori s tujci. Seveda, ko si star 3-7 let, je to pravilo lahko življenskega pomena. Mnogi se ga pa žal držijo še kasneje, pri svojih tridesetih in jim je vsako navezovanje stikov mučno in boleče. Teh pravil se začnemo tekom meditacije sčasoma zavedati. Otroci se z meditacijo naučijo sprejemati dogodke na manj stresen način. Naučijo se, da so stvari minljive in se ne obremenjujejo toliko s samoobtoževanjem. Zavedo se notranjega kritika in živijo bolje.

Kako vpliva meditiranje na otroke?

  • Meditacija lahko ima na otroke takojšen učinek v obnašanju
  • Pri meditaciji ni stranskih učinkov, tako da JA
  • Pomaga jim jasneje in ostreje razmišljati in jih ohranja prijazne in sočutne, kot v svojem bistvu so

Katere so potencialne koristi?

  • Zmanjšanje stresa
  • Zmanjšanje nemirnosti
  • Koncentracija
  • Otroci poglobijo socialne stike
  • Razvijejo samozaupanje in samozavest
  • Bolje spijo
  • Pridobijo čustveno kontrolo
  • Izboljšajo veščine odločanja

Ali je meditiranje resnično tako učinkovito?

Obstaja ogromno raziskav in skoraj vsaka raziskava predstavlja rezultate, ki govorijo v prid redni praksi meditiranja. Rezultati so različni, skupno jim je boljše počutje otrok, lažje in bolj učinkovito učenje ter izboljšani socialni stiki.

V ZDA je več kot 2 milijona otrok, ki so bili med 2003 in 2012 diagnosticirani z motnjo pozornosti. Večina jih je diagnosticirana pri 6 letih, nekateri že pri 4ih. Več kot polovica jih jemlje zdravila, na katerih bodo ostali skozi najstniška leta. V Avstraliji so ravno zaradi tega naredili študijo na otrocih med 4-12 let, ki je trajala 6 tednov. Po študiji,  so v kontrolni skupini, kjer so otroci redno meditirali, ugotovili:

  • Zmanjšana hiperaktivnost
  • Zmanjšana impulzivnost in nepazljivost
  • Izboljšan odnos otroci : starši
  • Povišana samozavest
  • Zmanjšana uporaba zdravil pri 50% otrok

Na Univerzi v Floridi so naredili raziskavo na skoraj 96.000 otrocih, da bi zbrali podatke o njihovem zdravju. To so bili otroci ločenih staršev, otroci, ki so trpeli zaradi družinskega ali sosedskega nasilja, revščine in izpostavljenosti drogam. Tako kot odraslim, meditacija pomaga otrokom, da lažje upravljajo s stresom in travmami, so bolj čuječi in o dogodkih razmišljajo realno in trezno.

V Developmental Psychology je bila objavljena študija, kjer so ugotovili, da so se učenci 4 in 5 razredov, ki so meditirali, pri matematiki izboljšali za 15%. 24% jih je imelo boljše socialne stike z vrstniki, 24% jih je bilo manj agresivnih…

Kako začeti?

  • Otroci so izvrstni opazovalci in posnemovalci, zato je najbolje, da ste jim vzgled.
  • Ustvarite poseben prostor za meditiranje, kjer ne bo motenj. Z otroci skupaj naredite posvečen prostor – lahko prižgete svečke ali kadila, postavite tja kakšne kristale ali simbolične slike ali kipce, karkoli pač povezujete s sproščenostjo. Poskusite z nežno in umirjeno glasbo, ki bo otroku iztočnica za drugačno miselno naravnanost.
  • Otroci se učijo skozi igro, zato lahko tekmujete kdo bo mirnejši in jim razložite kako čudovita je lahko tišina in da nam tišina lahko pomaga videti kakšno je naše resnično razmišljanje in občutki.
  • Obdobja tišine vnesite v koledar. Začnite s tremi minutami, ki jih raztegnete s časoma na 10-20 min.
  • Lahko začnete tudi z dihalnimi tehnikami. To hitro osvojijo in osredotočanje na dihanje jih lahko že samo po sebi umiri. (dihanje skozi eno nosnico ali trebušno dihanje)
  • Vizualizacija (ležanje na plaži, na trati, sprehod v varno sobo…)

“Čuječnost je izpopolnjen proces zbranosti, ki otrokom omogoča, da vidijo svet skozi prizmo pozornosti, ravnovesja in sočutja.”

Otroci so izvrstni učenci. To, kar osvojijo v otroštvu, jih bo spremljalo skozi celo življenje. Važno je le, da jim meditiranje predstavite kot nekaj dobrega, zabavnega in koristnega. Le-tako bodo imeli dolgoročne koristi od nje. Lahko si pomagate z risankami kot je Kung Fu panda ali podobnimi.

V kolikor imate kakšna vprašanja, nam pišite na info@vdihni.si 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja