Prehladi in gripe na pohodu. Kako se jih obraniti?

gripa, prehlad, vodene meditacije, pomoč pri gripi in prehladu

Prišli smo v obdobje hladnejšega vremena in gripe in prehladi so ponovno na udaru.

Hladnejše vreme pripomore k temu, da se večino časa zadržujemo v zaprtih prostorih, ki jih manj zračimo kot poleti, gibanje na svežem zraku omejimo in se prestavimo na toplo. V zaprtih prostorih se bakterije in virusi raje zadržujejo in razmnožujejo.

Manj gibanja na svežem zraku, več mirovanja in dihanja zastalega zraka vodi v zmanjšanje imunskega sistema. To in druženje z ljudmi po domovih, ne več zunaj na piknikih in morda še vožnja z avtobusi ali drugimi skupnimi prevozi poveča možnost stika z obolelimi ljudmi.

Kako se okužimo?

Virusi pridejo v naše telo preko ust, nosa ali oči, lahko pa tudi preko ranjene kože.

Tudi kljuke in bankovci so zelo pogosti prenašalci različnih virusov, našli jih boste tudi na mizah, stolih, avtobusih, straniščih in podobnih mestih. Zavedajte se, da lahko virusi prehlada preživijo približno 18 ur zunaj telesa, virusi gripe pa so po nekaterih podatkih preživeli tudi po 17 dni na bankovcih.

Kaj lahko naredite, da preprečite prehlad in gripo?

  • Redno zračite prostore, v katerih se zadržujete.
  • Umivajte si roke ter bodite pozorni, da se z dlanmi ne dotikate obraza, saj so potencialno leglo bakterij.
  • Uporabljajte fiziološko raztopino za spiranje nosu ali se poslužite Ajurvedske posodice Neti, ki čudovito odmaši sinuse.
  • Ne zadržujte se v prostorih, kjer mrgoli ljudi, razen če je to potrebno.
  • Pazite na raznovrstno prehrano. Izločite vsa industrijsko predelana živila in kupujte lokalno, neškropljeno hrano.
  • Izogibajte se sladkorju in žitaricam, ki vsebujejo kar precej antihranila in te vaše telo ropajo dragocenih mineralov in vitaminov.
  • Dovolj spite (vsaj 7,5 do 8 ur na noč).
  • Poskrbite, da vas ne zazebe v stopala.
  • Bodite čimveč na soncu.
  • Zmanjšajte stres kolikor se da, meditirajte.
  • Poskrbite za redno gibanje (dnevno vsaj 30 min zmerne aktivnosti)
  • Uporabite kvaliteten vlažilec prostora, ki zrak tudi prečisti in ionizira.

pomoč pri gripi in prehladu

Uživajte čimveč:

  • Mastnih rib ali dodatke ribjega olja
  • Ekološko pridelane in raznovrstne zelenjave
  • Oreščkov,
  • Krompirja,
  • Fermentirane hrane, ki bo uravnala črevesno floro.
  • Prehranske dodatke cinka, vitamina C, selena, kordicepsa in rodiole.

Posebnost v prehrani je še zmeraj dobra stara kurja juha, za katero so vedele že naše babice. Kurja juha ima ob tem da je zelo hranilna, tudi protivnetne učinke, kar so pokazale celo študije. Pomaga tudi ingverjev napitek z medom in limono in dober domač žajbljev čaj.

 

Kaj narediti, kadar staknete prehlad ali gripo?

  1. Najprej – nobena služba ni tako pomembna, kot je vaše zdravje, zato premagajte notranje preganjalce, ki vas silijo na delo in ostanite doma. Naredite sebi in še predvsem drugim veliko uslugo.
  2. Umirite telo, odstranite stres in dovolite v umirjenem stanju telesu, da se čim prej regenerira.
  3. Pijte dovolj tekočine, predvsem čajev, kot so kamilični, žajbljev in timijanov. Čaju dodajte ingver, malo medu in limono.
  4. Počivajte. Počitek je vaš glavni zaveznik in pomagal vam bo skrajšati čas obolenja.
  5. Za skrajšanje obolenja je zelo učinkovit tudi n-acetil-cistein ali NAC. N-acetil cistein je tako močan, da ga uporabljajo v medicini kot zdravilo. Pomaga sprostiti sluznice pri gripi in prehladu ter pomaga pri razstrupljanju.
  6. Bodite optimistični in ta čas posvetite sami sebi. Presortirajte tiste slike, ki jih imate namen že nekaj let. Spletite šal in rokavice 🙂 Privoščite si dolge kopeli, v katere stresete Epsom sol in dodajte še kakšno eterično olje evkaliptusa, da vam odpre sinuse. Podarite si ta čas in naredite revizijo tega leta in spišite plane za naprej. Odločite se, kako boste z majhnimi koraki spremenili svoj svet na bolje in začnite že danes. Spremembe, ki jih naredite pri sebi so mogočne. Verjemite vase!

Lahko se pa odločite, da boste letošnjo jesen in zimo preživeli BREZ gripe in meditirate na to temo. Naročite telesu, naj okrepi imunski sistem.
Ob meditaciji pa vseeno poskrbite, da date telesu vso podporo, saj vas le tako lahko ubrani pred virusi. Redno in dovolj se gibajte, pijte dovolj tekočine, zračite prostore, umivajte roke in izogibajte se prenapolnjenih mest, kjer lahko staknete okužbo.

 

 

 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja