Preprečite demenco in staranje možganov

meditacije demenca

Psihologi iz Univerze Sussex so našli povezavo med depresijo in pospešenim staranjem možganov. Znanstveniki so že prej opažali povezavo med depresijo ter anskioznostjo in kasnejšo demenco ter upadom splošnih kognitivnih funkcij med ljudmi. Sedaj je to potrjeno.

”Ljudje z depresijo imajo na stara leta slabšo zmožnost procesiranja informacij, težje se odločajo in imajo slabši spomin. Velika verjetnost je, da jih doleti demenca”

Nedavna študija, objavljena 24 Maja 2018 v časopisu Psychological Medicine. je dokazala po temeljiti preiskavi 34 dolgoročnih študij, opravljenih na več kot 71.000 ljudeh, da depresija in dolgotrajno stanje anksioznosti resno vplivata na pojav demence in na upad kognitivnih funkcij kasneje v življenju.

Študija je pokazala, da imajo ljudje z depresijo na stara leta slabšo zmožnost procesiranja informacij, težje se odločajo in imajo slabši spomin, kot njihovi vrstniki brez anksioznih ter depresivnih stanj.

Dr Gaysina, predavateljica psihologije v Sussexu je komentirala: “Ta študija je zelo pomembna – naša populacija se pospešeno stara in število ljudi, ki bodo po pričakovanjih živeli z zmanjšanimi kognitivnimi sposobnostmi in demenco, naj bi se v naslednjih tridesetih letih znatno povečalo.”

Raziskovalka Amber John, ki je opravila to raziskavo za doktorat na Univerzi v Sussexu, dodaja: “Depresija je pogost problem duševnega zdravja – vsako leto vsaj eden od petih ljudi v Veliki Britaniji doživi simptome. Toda ljudje, ki živijo z depresijo, ne bi smeli obupati – ni neizogibno, da boste videli večji upad kognitivnih sposobnosti. Vendar če boste izvajali preventivne ukrepe, kot so vadba, prakticiranje čuječnosti in izvajanje priporočenih terapevtskih zdravljenj, kot je npr kognitivna vedenjska terapija, bo to koristno pri podpiranju dobrega počutja. To pa lahko pomaga zaščititi kognitivno zdravje v starejši starosti. “

(vir Neuroscience news)

Ohranite mladostne možgane

Nujno je, da se zaveste in si priznate, da občutite depresivne misli ali občutke, če jih zanikate. Kadar ste en dan slabe volje ali žalostni, to še ni depresija.

Vendar, kadar trajajo globoka žalost – kot tudi občutki nemoči, brezupa in brezvrednosti nekaj dni ali tednov skupaj in vas ovirajo pri življenju svojega običajnega življenja, pa je to več kot le žalost. Naj bo to alarm za spremembo!

Potrebno je čimprej ukrepati, preden spremenite svojo možgansko kemijo. Počnite stvari, ki v vas vzbudijo smeh in radost. Poglejte kakšen smešen film, pojdite na dober stand-up, da se vsaj malo nasmejete.

Prijatelji niso zmeraj dobra izbira za pogovor, posebej, če radi tekmujejo z vami kdo se slabše počuti.

Gibajte se, poiščite strokovno pomoč in vadite čuječnost. Vodene meditacije so tudi lahko dobra izbira ob slabšem počutju.

Na temo depresije in anksioznosti smo že pisali, če želite več, preberite naslednje članke:

Čuječnost je en takšen majhen čudež, ki dokaj hitro pomaga pri samozavedanju. Meditacije, ki jih ponujamo mi, vam bodo pomagale skozi čas spremeniti možgansko strukturo in podprle vaše možgansko zdravje.

Splača se ohranjati mladostne možgane, še posebej zato, ker zdravila za demenco ni.
Začnite že danes, veliko se smejte, bodite radostni in skrbite zase. Številke na TRR ne pomagajo, četudi so visoke. Samo VI ste tisti, ki lahko nekaj naredite zase. Že danes.

ŽELIM ZAČETI

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja