Savnanje – več kot le prijeten dogodek

zunanja savna, sproščenost, mir, meditacija

Jaz obožujem savnanje, še posebej ko je zunaj manj kot 20oC (ja, rado me zebe). Tokrat sem imela še dodaten izgovor za obisk savne, saj sem želela preizkusiti naše nove brisače in izkazale so se za boljšo izbiro kot savna rjuhe. Hitreje se sušijo, ne segrejejo se tako hitro kot rjuhe in bolj nežne, mehke so na otip.

savna brisače, savnanje, solasi, sprostitevSavne so v naši tradiciji že tisočletja. Ljudje se jih poslužujejo povsod na planetu, uporabljala so jih Majevska ljudstva pred več kot 3000 leti, Indijanci so jih imeli kot sredstvo za stik z božanstvi, močno so prisotne na severu in zmeraj več ljudi jih obožuje.

Kaj je takšnega na tem vročem, zaprtem prostoru, da nas tako navdušuje?

Savnanje ima mnoge koristne učinke. In če samo pomislite – kaj je bolj sproščujočega za telo, kot dobro potenje. Napetosti se sprostijo, mišice se hitreje regenerirajo, miselno se umirimo in se pripravimo za nov dan.

Če imate možnost, se lahko savnate vsak dan – nekaj minut dnevno, toliko da se spotite.

Savna zmanjšuje stres

Mnogi uporabljajo savno kot vrsto sproščanja. Stres zelo negativno vpliva na telo in precej srčno-žilnih bolezni je povezanih s stresom. Savna sprosti mišice, požene kri po telesu, je topla in prijetna. Je prostor, kjer smo v tišini, sami s svojimi mislimi in imamo čas za notranji vpogled. S potenjem se začno izločati endorfini, ki poskrbijo za prijetno počutje in lep, savna – sijaj na obrazu.

Izboljšanje srčno-žilnega sistema

Zmanjšanje stresa se kaže tudi kot izboljšanje stanja srčno-žilnega sistema. Študije, ki direktno kaže na to povezavo nisem našla, je pa dejstvo, da se med savnanjem dvigne srčni utrip med 100-150 udarcev na minuto, kar pošteno pospeši cirkulacijo krvi. (Vseeno privoščite svojemu telesu še dobro merico športa za optimalno zdravje. Samo savnanje ne bo dovolj.)

Izločanje strupov iz telesa

savnanje, risača za savno

Večina ljudi se ne poti na dnevni bazi. Dobro, globoko potenje ima več prednosti, saj telo izloči strupe, ki se naberejo v telesu. Nekatere strupe izločamo z urinom in blatom, nekateri se pa izločajo preko kože.

Savnanje lahko pričara globji spanec

Za vas ne vem, mene savnanje zmeraj “položi”. Toplina, prijetna utrujenost in telesni napor pripomorejo k temu, da lažje spim. Obstajajo tudi študije, ki nakazujejo na korelacijo med savnanjem in dobrim, globokim spancem.

Koža se čisti

Čiščenje kože s potenjem je že zelo stara metoda, pa kateri bodo vaša lička kar žarela (pa ne samo od vročine). Medtem, ko se izloča pot, se koža čisti in mrtve celice se nadomestijo z novimi. Potenje izrine iz epidermalne plasti kože bakterije in ostale nečistoče. Čista koža je bolj sijoča in prekrvavljena, kar pričara bolj svež in mladosten videz.

Savnanje je enostavno “fajn”

Savnanje je super. Morda zaradi tega, ker se telo sprosti in se izločijo endorfini, morda ker sprostimo um in mu privoščimo počitek, morda zaradi samega dogodka savnanja. Obisk savne je enostavno prijeten dogodek. Četudi si morda želimo le “pregreti kosti”, ko je zunaj hladno nas savna zmeraj osveži, saj damo telesu in umu možnost za regeneracijo.

Pazite edino, da ste dovolj hidrirani, saj med savnanjem izgubite precej tekočine. Pijte vodo ali čaje, nikakor ne alkohola. V kolikor imate težave s srcem in ožiljem, se pred savnanjem posvetujte z zdravnikom, ali je sploh primerno za vas. V savno ne hodite, kadar ste bolni. Poslušajte svoje telo in ne vztrajajte v savni predolgo, če se ob tem slabo počutite.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja