Soočanje z močnimi, neprijetnimi čustvi

soočanje s težkimi, neprijetnimi čustvi

Vsi se občasno spopadamo z neprijetnimi občutki. To je del življenja. A kako z njimi upravljamo je odvisno le od nas samih. Kako se vi odzovete, ko se vam dogodi kaj neprijetnega?

Kako se spopadate z močnimi – neprijetnimi čustvi?
Jih poskušate zatreti, odmisliti ali se soočite z njimi?

Čustva nastanejo zaradi pomena, ki ga pripišemo situaciji. Ljudje se na isto situacijo drugače odzivamo in to zaradi našega notranjega sistema vrednot, pogleda na svet oziroma, kot rečemo – glede na svoj referenčni okvir.

Neprijetna čustva nastanejo, kadar se zgodi nekaj, kar krši naše vrednote, ali se ne sklada z našo identiteto in notranjimi pravili.

Za primer si predstavljajte dva prodajalca:
– Prvemu se ob kupčevi zavrnitvi zasvetijo oči in se aktivno spusti v vlogo prodajalca, saj mu je v zadovoljstvo prepričati stranko v nakup.
– Drugi prodajalec odneha že po prvem ne in se nezadovoljno umakne, ter mu ta NE pokvari pol dneva.

Odzovemo se v skladu z našim pogledom na svet.

Kako se izviti neprijetnim čustvom, kadar se pojavijo?

Najprej se moramo zavedati, da čustva prihajajo in odhajajo. So kot valovi v morju ali oblaki na nebu. Včasih jih je več in so bolj vztrajni, drugič jih ni. Pomembno je, da se ne podate v globine neprijetnih čustev, temveč jih pustite, da izginejo, se izpojejo. Za opazovanje tega pojava je izjemno priporočljivo meditirati, saj se tekom meditacije naučite opazovati svoje misli, ki sprožajo občutke v telesu.

Priporočam, da raziščete kaj v vas je povzročilo nastanek čustva. Ne glejte zunanjega dogodka, temveč vaš odziv oziroma kaj je ta dogodek znotraj vas predramil. Morda čutite krivico, morda začutite, da niste kos nalogi, morda ste razočarani, ker ste pričakovali drugačen rezultat. Analizirajte svoj odziv in kaj ga vodi.

V zgornjem primeru smo videli, da za čustva ni kriv zunanji dogodek, temveč naš notranji odziv nanj.

Čustvom dovolite, da se razvijejo. Sprejmite jih in jih predelajte. Žalost odžalujte, jezo sprostite na varen in konstruktiven način, frustracijo analizirajte, iz krivde se naučite kaj lahko v prihodnosti naredite bolje. Vsako čustvo ima svojo funkcijo in dobro je vedeti, da bo minilo.

Spomnite se, da je prisotno čustvo samo začasno in se bo spremenilo. To vam bo pomagalo, da se vrnete nazaj v svoj stabilen in navdihujoč center. Vedite, da to, o čemer razmišljate vpliva na vaše počutje. V kolikor razmišljate o neprijetnih dogodkih (kar je tudi poslušanje novic na radiu ali po televiziji), občutite neprijetna čustva. Kadar pa razmišljate o pozitivnih stvareh (tudi planiranje za naprej), bodo vaši občutki prijetni. Povežite se s svojim bistvom in vibrirajte v tej visoki energiji svojega bitja.

Prepričana sem, da zmorete!

Takšne in podobne novičke vam pošiljamo 1x tedensko. Vpišite se v mailing listo in razveseljevali vas bomo z majhnimi stvarmi, ki jih lahko implementirate v vsakodnevne naloge in se po njih bolje počutite.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja