Spomladanska utrujenost

spomladanska utrujenost, meditacije, vdihni.si

Dnevi se daljšajo, sonce postaja toplejše, vi ste pa utrujeni in bi samo spali. Vam je to kaj znano? Meni je.

Spomladanska utrujenost trka na vrata in nas opominja, da se je potrebno prilagoditi na spremembe v naravi. Medtem, ko se narava veseli in se prebuja, to v nas sproža utrujenost, lenobnost in pri nekaterih celo depresijo. Na prvi pogled je to dokaj nenavadno, saj bi po logiki morali sedaj tudi mi pokati po šivih od odvečne energije in zagona.

Kaj se dogaja?

Po teoriji naša telesa nenehno spreminjajo hormonsko sliko, ki je vezana na količino svetlobe zunaj nas. Medtem, ko telo pozimi zaradi dolge noči proizvaja več melatonina (hormon, ki nam pomaga pri spancu), sedaj zaradi več dnevne svetlobe začenja proizvajati več serotonina (hormon aktivnosti in sreče). Ta hormonska sprememba je lahko za telo veliko breme, dodatna obremenitev s spremembo ure, je pa še pika na i.

spomladanska utrujenost, veveričke, meditacija
Vir: Pixabay

Kaj vse je spomladanska utrujenost?

Ljudje smo drugačni, vendar smo si po svoje podobni. Občutimo lahko različne simptome pomladanske utrujenosti:

  • Utrujenost
  • Vrtoglavice
  • Povečana količina glavobolov
  • Razdraženost
  • Slabše počutje ali celo depresija
  • Povečana občutljivost na vremenske spremembe

Načini za izboljšanje počutja

Vsako slabše počutje nas opominja, da ga nekje “biksamo mimo”, kar pomeni, da nečesa ne izvajamo tako, kot je za telo optimalno.

Najlažje bo, da sami pri sebi razmislite kaj delate narobe in potem začnite korekcijo na tem nivoju. Jaz zase vem, da sem premalo zunaj in kadar si dovolim odmik od vseh obveznosti, ter grem sredi dneva na sprehod, mi to takoj dvigne razpoloženje in prežene utrujenost ki me lovi, kadar presedim pol dneva pred računalnikom v pisarni.

Predlogi za igrivo, energije polno pomlad:

Jejte sveže pripravljeno hrano iz naravnih sestavin. Regratova solata je super za čiščenje organizma in dodajanje fitohranil.
Sedaj v naravi najdete čemaž, na sončnih legah morda že prve koprive, zagotovo pa trobentice in druga zelišča. Prebudite gene nabiralstva in se podajte v naravo. Nabirajte pa samo tiste zeli, ki jih poznate in veste, da so prave.

Pri zajtrku zaužijte čim več beljakovin (jajca, skuta, tofu, ribe, meso) in znižajte vnos sladkih, hidratnih snovi (koruzni kosmiči, kruh, smuti brez maščob in beljakovin, rogljički in podobne stvari).

Pijte dovolj nesladkanih tekočin – v tem času priporočam čaj za čiščenje telesa ali vodo z ščepcem himalajske soli. Pijete lahko tudi kombučo, limonado, zeleni čaj, ingverjeve napitke. Glede na raziskavo iz 2004, potrebujemo ženske dnevno 2,7l tekočin, moški pa 3,7l. Našla sem tudi kalkulator, ki izračuna vaše dnevne potrebe, glede na dosedanji vnos tekočin. Preverite kje ste s sedanjim načinom življenja.

Sonce je najboljše zdravilo.

Gibajte se. Če se le da na svežem zraku in na dnevni svetlobi. Gibanje je izjemnega pomena. Z gibanjem aktivirate limfni sistem in se razstrupljate. Sončna svetloba pripomore, da telo izloči več serotonina, ta vas naredi bolj živahne in optimistične.

Na koncu prhanja se knajpajte. Toplo vodo naj zamenja hladna. Zagotovo vas bo prebudilo. To je starodavna modrost za dolgoživost. S knajpanjem izboljšate delovanje imunskega sistema.

kneipp, meditacije, imunski sistem
Vir: Pixabay

Poskusite – najprej je skrajno neprijetno, čez čas se pa človek navadi. Počutje je pa – fenomenalno.

Usmerjajte misli na kaj drugega kot na utrujenost.
Misli usmerjajo naše vedenje. Kadar ste osredotočeni na svoje počutje = utrujenost, boste postajali še bolj utrujeni. Posvetite se nalogi, ki je pred vami in odženite misli na svoje počutje. Poslušajte meditacije, gibajte se ali igrajte.

Prebudite otroka v sebi – bodite igrivi in se veselite. Plešite, pojte, kotalkajte se ali karkoli vam srce poželi.
Občutki veselja in navdušenja proizvajajo še več hormonov sreče in to vodi v telesno ugodje. Za domačo nalogo napišite 100 stvari, ki vas veselijo. To so lahko majhne stvari kot jutranji pogled na Pohorje ali klepet s prijatelji, kot večje – potovanja, izobraževanja, postavitev Guinnessovega rekorda. Vnesite jih v življenje, dovolite si tudi zabavo in vedite, da življenje ni sestavljeno samo iz dela.

Poslušajte svoje telo. Če ste resnično nenormalno utrujeni, pojdite prej v posteljo in se naspite.
Priporočam, da hodite vsak večer v posteljo ob isti uri in se zjutraj ob isti uri vstajate. Izračunajte si, kdaj morate spat, da spite 7,5 – 8,5h. S tem boste vzpostavili idealen cirkadiani ritem.

Telo prenese več, kot si mislimo. Je pa dobro, da lepo ravnamo z njim, saj nam bo le tako dobro služilo na stara leta. Pomladanska utrujenost ponavadi izzveni sredi aprila.
Telo se navadi na nov ritem in ponovno boste pri moči. Ne se preveč “sekirati”, saj bo to še bolj poglobilo hormonsko neravnovesje.

pomladanska utrujenost, pomladna utrujenost, meditacije
Vir: Pixabay