Spremeni navade, spremeni sebe

navade, novo življenje

Navade vas lahko peljejo naproti vašim ciljem in vam pomagajo, lahko vas tudi speljejo s poti. V vsakem primeru, navade izjemno usmerjajo naša življenja. 

Jaz sem pred kratkim začela z navado, da se že zjutraj v postelji zahvalim. Sebi, mojemu telesu, mojemu umu, zahvalim se za delo, ki ga opravljam, za poslanstvo, ki ga širim, za meni ljube ljudi,… Vsako jutro. Ta mentalni trening traja minutko, dve in moje počutje je po njem naravnost fantastično. 
Nato ob kavi berem. Nekaj zanimivega, knjige, raziskave… Namesto da si polnim misli z grozotami sveta, se raje polnim s prijetnimi vsebinami, ki me navdihujejo. 

Obstaja mnogo knjig, ki vam jih priporočam, ki pišejo o tem, kako spremeniti svoje življenje na bolje. 
Ena takšnih, ki me je navdihnila je Moč navade od Charlesa Duhigga. Knjiga opisuje navade kot izjemno močno orodje, s katerim lahko odkrivate tudi moč svojega potenciala. 

Kadar se odločite, da boste več trenirali in se gibali, boste tudi bolj pazili kaj pojeste. Pazili boste, da svoj čas bolj produktivno uporabite in da privoščite svojemu telesu dovolj počitka. Z eno navado dobimo učinek metulja, ki pozitivno (ali negativno) vpliva na druga področja življenja. 

Duhigg v svoji knjigi zapiše: “Če verjamete, da se s pomočjo navade lahko spremenite, potem postane sprememba resnična. To je tista prava moč navade.”

Razmislite, katero navado bi lahko zamenjali. Katera vam ne služi več in opažate, da ste zaradi nje samo slabe volje ali pa da vam polzi čas med prsti? 

Kakšno navado želite osvojiti? 

Raziskave glede navad so različne. Nekateri pravijo, da je dovolj vztrajati v novem početju 18-21 dni, drugi pravijo 66 dni, nekateri zagovarjajo celo 280 dni. Navade so odvisne tudi od tega, kakno vrednost imajo za vas. Kakšno nagrado vam nudijo na psihološkem nivoju… 

Ko uvajate novo navado, jo poskusite dodati že ostoječi navadi. Tako se boste večkrat spomnili nanjo in jo resnično osvojili. 

Recimo, da želite vsak dan na sprehod. Vprašajte se, kdaj bi lahko šli? Je to po kosilu, je to zjutraj, preden pričnete s službo, je to zvečer? Bodite realni. Jaz vem, da mi zjutraj ne bi uspelo, ker imam jutra rezervirana za druge stvari. Po kosilu pa ja.
Vprašajte se zakaj si to sploh želite? Je to del zdravja, ali želite več kondicije, se bolj povezati z naravo, se bolj povezati z osebo, s katero greste na sprehod (še se vam kdo pridruži)..? Kaj je tisto, zakaj želite novo navado vzpostaviti. 

Kadar je to kar nekaj, ker ste slišali, da bi bilo dobro, pa ste si rekli dajmo poizkusiti, potem je verjetnost, da boste to navado osvojili bolj majhna. Razen če res ne ugotovite, kako prijetna je. 
Tako da – najdite svoj zakaj, najdite časovni okvir kdaj jo boste vključili v svoj dan in po opravljeni nalogi si privoščite nagrado. Ta je lahko tudi besedna v obliki pohvale. 

Knjige, ki jih priporočam glede navad: 

Charles Duhigg: Moč navad
Superhuman by habit
Joe Dispenza: Breaking the habit of being yourself
Eyal Nir: Hooked
James Clear: Atomic Habits

Jaz berem večino knjig v angleščini, tako da ne vem ali je še katera izmed naštetih prevedena v slovenščino. Malo pobrskajte po knjižnicah in spletnih knjigarnah. Jaz običajno naročam knjige na Bookdepository ali v slovenski EMKI.