Izvijte se iz čustvenega primeža stresa za hitrejše reševanje težav

stres, meditacija, težave, sproščenost

Težave se pojavljajo, tako kot se pojavljajo deževna obdobja. Brez njih ne gre, pa četudi še tako dobro planirate. Nekatere lažje prenašate, druge vas pahnejo v stres in brezup.

Ste se že kdaj opazovali ali se po končanem obdobju stresa vzeli pod drobnogled?

Kadar se znajdete sredi težav, vidite le delček slike. Bolj, kot vas prevzema stres, večje detajle opazite in počasi izgubite celotno sliko in skačete od ene podrobnosti k drugi.

Naši možgani so luštna stvarca. Kadar smo v stresu, izklopijo prefrontalni korteks oziroma center za razmišljanje.  Obenem povečajo dejavnost in pretok krvi v limbičnem sistemu (center čustvovanja) ter v bazalnem gangliju. To so prastari deli možganov, ki skrbijo za naše preživetje.
Na srečo nismo več podvrženi resnično težkim situacijam, kjer moramo bežati ali se boriti do smrti.
Vendar naši možgani ne razlikujejo ali nas lovi divji lovec iz sosednje vasi ali nas jezi urejanje besedila ali formul na računalniku. Odziv je enak.

Zato – kadar ste res pod stresom reagirate nagonsko, čustveno in dostikrat iz stanja otroka v sebi. Ciljno orientiran del možganov spi in kontrolo prevzamejo davno priučene navade. Nato mine dan ali dva, zadevo prespite in se umirite in zjutraj se zbudite z odgovorom na težavo.
Ali pa tečete, se vozite v avtu in razmišljate o nečem popolnoma drugem, ko se vam zasveti žarnica in dobite tisti AHA trenutek in rešitev kar pade iz nezavednega dela možganov.

Zakaj pride do tega?

Zavedni del možganov se lahko osredotoča na samo eno nalogo, medtem ko lahko nezavedni del opravlja več nalog hkrati.
V trenutkih, ko zasujete svoj um s preobremenjujočimi mislimi in močnimi čustvenimi stanji, takrat vaši možgani izgubijo možnost, da vam pomagajo. Vendar POZOR – vaš nezavedni um procesira informacije in išče rešitve. Tega se ne zavedate, saj je to pasiven proces, kar je včasih težko sprejeti, saj smo navajeni na instant rešitve.
Kaj lahko naredite, da pospešite proces?

Ustvarite psihološko distanco

Kadar ste čustveno zelo vpleteni v problem in čutite preobremenjenost, boste težko razumsko reševali svojo težavo.
Vzpostavite psihološko distanco in hitreje boste dostopali do analitičnega dela možganov.
Obstajajo različne tehnike – od pogovora o popolnoma drugačni temi, do športa ali česa ekstremnega. Vendar tega ne morete zmeraj uporabiti, posebej če ste sredi sestanka in se morate na hitro zbrati in pomiriti.

Takrat pojdite za pet minut na samo in meditirajte. Uporabite vodeno meditacijo. Pomagate si lahko z meditacijo Zvezda dobrega počutja , Zasuk zapestja ali Hitra sprostitev z balonom. S tem se boste dovolj sprostili, da boste pomirili svoj čustveni sistem in ustavili izločanje stresnih hormonov.  Povezali boste zavedni in nezavedni del možganov, da bosta skupaj hitreje našla rešitev.

Preizkusite in mi povejte, kako se vam je izšlo.