Telo ima med meditacijo svoje življenje

telo med meditacijo

Telo ima včasih med meditiranjem svoje življenje. Cel dan je pridno tiho, med meditiranjem pa te začne srbeti desno stopalo, hrbtne mišice se začno oglašati po nekaj minutah pokončnega sedenja, moti te zakrčenost, lasje na vratu… Ti je to kaj znano?
V kolikor ignoriraš in poskušaš te občutke prezreti, se še pomnožijo in zahtevajo tvojo pozornost.

Telo ima svoje prioritetne naloge, ki te ohranjajo pri življenju. Samodejno dihaš, presnavljaš hrano, razpošiljaš kisik po telesu in ga obnavljaš. Kadar je telo v gibanju in imaš pozornost na zunanjih stvareh, telo prezreš. Kakor hitro pa zapreš oči, se umiriš in pogledaš vase, pa slišiš tisti tihi glasek telesa, ki te opozarja, da mu kaj ni po godu.

Nezavedni um in dogajanje med meditacijo

Med meditiranjem se zgodi naslednje: tvoja podzavest je navajena, da deluje brez tvoje vednosti. Izvršuje zanke navad, premleva vedno enake misli, te polni s poznanimi občutki in te ohranja pri življenju kakor dobro ve in zna.

Sedaj pa se ti odločiš in želiš prevzeti vajeti. Posvetiš se dihanju in opazuješ svoje misli in občutke. Panika! Um tega enostavno ni navajen in te želi speljati na stara pota nezavednih procesov, ki se vršijo znotraj tebe.

In začne te motiti položaj sedenja, zvok, zasrbi te podlaht, začutiš močno potrebo po gibanju ali po čekiranju telefona, postaneš hudo lačen… Vse samo, da preklopiš nazaj na avtopilota.

Najboljše, kar lahko storiš je, da vztrajaš. Podzavesti daj jasno vedeti, da si ti tisti, ki odloča o teh nekaj minutah, ki si jih privoščiš za meditacijo. Misli in občutke samo poglej, brez premišljevanja o njih, brez sodb. Lahko jim daš oznako, saj s tem daš telesu vedeti, da si ga opazil. Na primer, kadar postaneš nenadno lačen, reci “Lakota” in meditiraj dalje. Nato “Nestrpnost” ali “Zvok” in nadaljuj. V mislih bodi pri dihanju, pri opazovanju in poskušaj se prestaviti iz glave v srce. V čutenje in zavedanje.

Vztrajnost

Pomembna je vztrajnost in konstantnost. Dlje, kot vztrajaš, bolj navajaš svoj nezavedni del, da ti odločaš. Dlje, kot vztrajaš, več pozitivnih učinkov meditacije preneseš v svoj vsakdan in lažje se posvečaš dejavnostim, ki jih delaš.

Tudi mene nezavedni um ”vozi okrog”, kadar imam spuščeno pozornost. In naenkrat se moram med delom vstati, preveriti pošto, pogledati ali se kaj pomembnega dogaja na spletu (kar se ne), itd itd. Vse dokler se ne začnem zavedati, kaj delam. In redno meditiranje mi omogoča vedno več zavestnega dela, kot tudi zavestnega počitka in igre. In to mi je izjemno všeč.

Potrebno je vztrajati in redno meditirati. Brez konstantnosti ni napredka in ko enkrat osvojiš to miselnost, ti bo mnogo lažje vztrajati tudi na drugih področjih življenja.

Vztrajaj in redno meditiraj vsaj 66 dni. Se ti to zdi dosti? Če meditiraš vsak drugi dan po 5 minut, je to skupno 165 minut, kar sta dve uri in pol (v dobrih dveh mesecih). Toliko in še več si vsak dan nezavedno na svojem telefonu in če smo čisto odkriti, nimaš kaj dosti od tega, razen, da zadovoljiš svojo potrebo po kontroli, preverjanju, po dopaminskem šusu, ki te polni v pričakovanju nečesa novega. Meditacija ti bo dala mnogo več in kmalu se sploh več ne boš rabil zavestno vsesti in meditirati, temveč se bo to zgodilo samo po sebi.

Ni pomembno kje meditiraš, na kakšen način, s katero aplikacijo ali osebo (čeprav smo zelo srečni, če uporabljaš naše meditacije). Važno je, da meditiraš. Kajti to ti bo prineslo pravo kontrolo nad življenjem in svojimi dejanji. Zavedanje…

Z meditacijo naprej v nov dan 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja